CAROLINA
TINAJERO VACAS
Profesora titular de universidad
Publicaciones (56) Publicaciones de CAROLINA TINAJERO VACAS
2025
-
Perceived peer support, motivational self-regulation and academic achievement in adolescents
British Journal of Educational Psychology
2024
-
Adaptation and academic achievement of Portuguese Engineering students in the first year of Polytechnic Higher Education
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 37, Núm. 2
-
Classic and modern models of self-regulated learning: integrative and componential analysis
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
La afectación psicológica en estudiantes universitarios durante la cuarentena por Covid-19
Contextos educativos: Revista de educación, Núm. 34, pp. 149-173
-
Perceived social support and its relationship with self-regulated learning, goal orientation self-management, and academic achievement
European Journal of Psychology of Education, Vol. 39, Núm. 2, pp. 813-835
-
What are the principal and most effective strategies for motivational self-regulation? A systematic review and meta-analyses
Learning and Individual Differences, Vol. 113
2023
-
ARASAC: una propuesta de investigación en centros públicos de educación secundaria
Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Auto-habla dirigida a metas académicas y elección vocacional en estudiantes de educación secundaria
Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Autorregulación del aprendizaje en estudiantes con y sin necesidades específicas de apoyo educativo
Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
El apoyo social percibido en la adolescencia tardía durante la pandemia COVID-19
Bienestar psicológico y digitalización. El gran reto de la psicología hoy: actas del XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
El papel del apoyo social percibido y el aprendizaje autorregulado en el ajuste de los adolescentes
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Síntesis), pp. 171-182
-
Metacognitive and cognitive learning strategies in late adolescents: before and after the COVID-19 outbreak
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OPEN
-
Perceived social support and self-regulated learning: A systematic review and meta-analysis
International Journal of Educational Research Open, Vol. 5
-
The impact of COVID-19 on the adjustment to higher education
EUROPEAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY OPEN
2022
2021
-
Self-regulation of academic emotions: recent research and prospective view
Anales de psicología, Vol. 37, Núm. 3, pp. 529-540
2020
-
Binge drinking, cannabis co-consumption and academic achievement in first year university students in spain: Academic adjustment as a mediator
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
-
Perceived social support as a predictor of academic success in Spanish university students
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 1, pp. 134-142
2019
-
Perceived Social Support and University Adjustment among Spanish College Students
European Journal of Psychology and Educational Research, Vol. volume-2-2019, Núm. volume2-issue1.html, pp. 21-30
-
Perceived social support from significant others among binge drinking and polyconsuming spanish university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 22