
MA FERNANDA
PARAMO FERNANDEZ
Profesora titular de universidade
Publicacións (49) Publicacións de MA FERNANDA PARAMO FERNANDEZ
2024
-
Validation of the Spanish version of the student adaptation to college questionnaire (SACQ-50) with Peruvian students
Journal of American College Health, Vol. 72, Núm. 8, pp. 2888-2892
2023
2020
-
Binge drinking, cannabis co-consumption and academic achievement in first year university students in spain: Academic adjustment as a mediator
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 17, Núm. 2
-
Perceived social support as a predictor of academic success in Spanish university students
Anales de psicología, Vol. 36, Núm. 1, pp. 134-142
-
Validity studies of the scale of positive and negative perceptions about alcohol effects
Revista de saude publica, Vol. 54, pp. 52
2019
-
Perceived Social Support and University Adjustment among Spanish College Students
European Journal of Psychology and Educational Research, Vol. volume-2-2019, Núm. volume2-issue1.html, pp. 21-30
-
Perceived social support from significant others among binge drinking and polyconsuming spanish university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 22
2017
-
Pre-entry Characteristics, Perceived Social Support, Adjustment and Academic Achievement in First-Year Spanish University Students: A Path Model
Journal of Psychology: Interdisciplinary and Applied, Vol. 151, Núm. 8, pp. 722-738
-
Predictors of students’ adjustment during transition to university in spain
Psicothema, Vol. 29, Núm. 1, pp. 67-72
2016
-
From the mental model to conceptual model in the physics lab for engineers
Revista Cubana de Fisica, Vol. 33, Núm. 1, pp. 18-26
2015
-
Gender and socioeconomic status differences in university students’ perception of social support
European Journal of Psychology of Education, Vol. 30, Núm. 2, pp. 227-244
2014
-
Apoyo social en universitarios españoles de primer año: propiedades psicométricas del Social Support Questionnaire-Short Form y el Social Provisions Scale
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 46, Núm. 1, pp. 102-110
2013
-
El estilo cognitivo dependencia–independencia en el proceso de enseñanza–aprendizaje
Revista colombiana de educación, Núm. 64, pp. 57-78
2012
-
Adaptación española de la Escala de Aceptación Percibida (PAS) en estudiantes universitarios
Psicothema, Vol. 24, Núm. 3, pp. 483-488
-
Adaptación y rendimiento académico en estudiantes universitarios (españoles y portugueses) de primer año
coord.
IX Foro sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES): libro de resúmenes
-
Cognitive style and learning strategies as factors which affect academic achievement of Brazilian University students
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 25, Núm. 1, pp. 105-113
-
Diferencias de género en la adaptación y el rendimiento académico de estudiantes universitarios de primer curso
IX Foro sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES): libro de resúmenes
-
Predictores de la adaptación y el rendimiento académico en estudiantes universitarios de primer curso: bacground sociocultural de la familia y preparación académica previa
IX Foro sobre Evaluación de la Calidad de la Investigación y de la Educación Superior (FECIES): libro de resúmenes
2011
-
Enseñanza adaptativa y dependencia-independencia de campo: implicaciones instruccionales
Revista Latinoamericana de Psicología, Vol. 43, Núm. 3, pp. 497-510
2010
-
Self-regulated learning in female students with different cognitive styles: An exploratory study
Perceptual and Motor Skills, Vol. 111, Núm. 1, pp. 31-44