MARIA TERESA
FERNANDEZ BLANCO
Profesora titular de universidade
Publikationen (78) Publikationen von MARIA TERESA FERNANDEZ BLANCO
2024
-
O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil
Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49
2023
-
Apps para trabajar el estímulo matemático en un contexto de inclusión
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 68
-
Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520
-
Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297
2022
-
Digital Education to Approach the Affective Domain in Mathematics Learning
Inclusive Digital Education (Springer Suiza), pp. 47-70
-
Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization
Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415
-
Investigación en Educación Matemática XXV
koord.
Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM
-
Prospective Primary Teachers’ Didactic-Mathematical Knowledge in a Service-Learning Project for Inclusion
Mathematics, Vol. 10, Núm. 4
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Spanish research on mathematics education
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 223-254
2021
-
Actividades STEAM como garantía do estímulo matemático
Revista galega de educación, Núm. 80, pp. 24-26
-
An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148
-
Análisis de la conexión arte-matemáticas en los libros de texto de Educación Primaria
Educación matemática, Vol. 33, Núm. 3, pp. 67-93
-
Competencia matemática nos ciclos superiores dende a perspectiva do profesor
Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 93-94
-
DO PRE-SERVICE TEACHERS ATTAIN THE EVALUATION STANDARDS OF COMPULSORY EDUCATION?
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Empregando a mesma vara de medir
Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 95-97
-
Matemáticas edulcoradas
Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 83-85
-
Matemáticas en Infantil a través de una escape room virtual en tiempos de Covid-19
Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 (Dykinson), pp. 702-714
-
Percepción de los profesores de Formación Profesional sobre la competencia matemática en los Ciclos de Grado Superior
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 1, pp. 153-175
-
Proyectos STEAM con formato KIKS para el desarrollo de competencias clave
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 66, pp. 33-43