Publicacións (78) Publicacións de MARIA TERESA FERNANDEZ BLANCO

2024

  1. O jogo e a aprendizagem da matemática na educaçao infantil

    Gamma: revista galega de educación matemática, Núm. 14, pp. 43-49

2023

  1. Apps para trabajar el estímulo matemático en un contexto de inclusión

    Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 68

  2. Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520

  3. Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297

2022

  1. Digital Education to Approach the Affective Domain in Mathematics Learning

    Inclusive Digital Education (Springer Suiza), pp. 47-70

  2. Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization

    Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415

  3. Investigación en Educación Matemática XXV coord.

    Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM

  4. Prospective Primary Teachers’ Didactic-Mathematical Knowledge in a Service-Learning Project for Inclusion

    Mathematics, Vol. 10, Núm. 4

  5. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. Spanish research on mathematics education

    Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (Servicio de Publicaciones), pp. 223-254

2021

  1. Actividades STEAM como garantía do estímulo matemático

    Revista galega de educación, Núm. 80, pp. 24-26

  2. An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective

    ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148

  3. Análisis de la conexión arte-matemáticas en los libros de texto de Educación Primaria

    Educación matemática, Vol. 33, Núm. 3, pp. 67-93

  4. Competencia matemática nos ciclos superiores dende a perspectiva do profesor

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 93-94

  5. DO PRE-SERVICE TEACHERS ATTAIN THE EVALUATION STANDARDS OF COMPULSORY EDUCATION?

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

  6. Empregando a mesma vara de medir

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 95-97

  7. Matemáticas edulcoradas

    Boletín das ciencias, Año 34, Núm. 93, pp. 83-85

  8. Matemáticas en Infantil a través de una escape room virtual en tiempos de Covid-19

    Desempeño docente y formación en competencia digital en la era SARS COV 2 (Dykinson), pp. 702-714

  9. Percepción de los profesores de Formación Profesional sobre la competencia matemática en los Ciclos de Grado Superior

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 25, Núm. 1, pp. 153-175

  10. Proyectos STEAM con formato KIKS para el desarrollo de competencias clave

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 66, pp. 33-43