Facultade de Formación do Profesorado
Facultad
Universidade de Vigo
Vigo, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade de Vigo (93)
2024
-
Comparative Analysis of MoCA and DigiMoCA Test Results: A Pilot Study
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 12
-
Conformally Einstein Lorentzian Lie groups: extensions of the Euclidean and Poincaré groups
Classical and Quantum Gravity, Vol. 41, Núm. 5
-
Examining Memory Performance in Senior Adults: A Comparative Cross-Sectional Study
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 14, Núm. 11
-
Face to face: dialogues around visual impairment
European Journal of Special Needs Education
-
Factors that indicate performance on the MoCA 7.3 in healthy adults over 50 years old
BMC Geriatrics, Vol. 24, Núm. 1
-
Has the pandemic changed soccer training methodologies?
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 58, pp. 753-759
-
Is the Over-the-Head Technique an Alternative for Infant CPR Performed by a Single Rescuer? A Randomized Simulation Study with Lifeguards
Pediatric Reports, Vol. 16, Núm. 1, pp. 100-109
2023
-
A systematic review evaluating loneliness assessment instruments in older adults
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Assessment of validity and comparison of two Spanish versions of the Geriatric Depression Scale
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Estudio sobre los materiales didácticos digitales para Educación Infantil: el caso del "espazoAbalar"
En digital: experiencias y reflexiones para el uso de la tecnología en educación (Dykinson), pp. 107-119
-
Learning of Basic Life Support through the Flipped Classroom in Secondary Schoolchildren: A Quasi-Experimental Study with 12-Month Follow-Up
Medicina (Lithuania), Vol. 59, Núm. 9
-
Thoughts and Concerns of Spanish Teachers on Returning to School After the COVID-19 Pandemic
Revista Electrónica Educare, Vol. 27, Núm. 3
-
¿Qué saben los escolares gallegos sobre soporte vital básico?: Un estudio descriptivo
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 50, pp. 1071-1078
2022
-
Acquisition of knowledge and skills on cardiopulmonary resuscitation and use of the automated external defibrillator after a training process by Galician schoolteachers
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 4, pp. 931-941
-
Disruptive behaviours in Physical Education classes: A descriptive research in compulsory education
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 3, pp. 504-517
-
Four-Dimensional Homogeneous Generalizations of Einstein Metrics
Abel Symposia
-
Motivation for science learning as an antecedent of emotions and engagement in preservice elementary teachers
Science Education, Vol. 106, Núm. 1, pp. 119-141
-
The Effects of an Intervention Based on the Flipped Classroom on the Learning of Basic Life Support in Schoolchildren Aged 10–13 Years: A Quasi-Experimental Study
Children, Vol. 9, Núm. 9
2021
-
Ciberplagio como soporte digital en la realización de trabajos académicos
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 68, pp. 119-128
-
Conocimientos teóricos y prácticos del profesorado sobre reanimación cardiopulmonar y uso del desfibrilador externo automatizado tras un proceso de video-formación
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 42, pp. 172-181