Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade da Coruña (114)

2022

  1. Textbooks and Learning Materials in Physical Education in the International Context: Literature Review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12

  2. Gamification in Physical Education: A Systematic Review

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8

  3. Corrigendum to “Factors influencing students’ perceived impact of learning and satisfaction in Computer Supported Collaborative Learning” [Computers & Education 174 (2021) 104310] (Computers & Education (2021) 174, (S0360131521001871), (10.1016/j.compedu.2021.104310))

    Computers and Education

  4. El género gramatical en español como L2: un estudio de producción con aprendices rusohablantes

    Desarrollos teóricos y aplicaciones en la lingüística actual (Universitat de València), pp. 167-178

  5. Variations in Manual Dexterity in 11-and 12-Year-Old Children in the North of Spain in the SARS-CoV-2 Lockdown

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12

  6. Usos y abusos de las redes sociales por estudiantado español de Educación Secundaria

    Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 3, pp. 15

  7. Teaching and learning landscape in primary education in Spain: A necessary curricular review to educate citizens

    Acta Geographica Slovenica, Vol. 62, Núm. 1, pp. 55-64

  8. Social Sciences Teaching: Building a Holistic Approach from Student Teachers’ Social Representations

    Social Sciences, Vol. 11, Núm. 7

  9. Los procesos de autoaprendizaje de los docentes universitarios de Ciencias Sociales y Jurídicas

    Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 305-320

  10. Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  11. Family quality of life and autism spectrum disorder: Comparative diagnosis of needs and impact on family life

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 124

  12. Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura: Análisis de las huellas biográficas

    Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 291-304

  13. Ecologies digitals i aprenentatge autodirigit: Presentació del monogràfic

    Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 279-290

  14. Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3

  15. Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9

2021

  1. El modelo pedagógico de materiales digitales para educación infantil elaborados por editoriales gallegas

    Innoeduca: international journal of technology and educational innovation, Vol. 7, Núm. 2, pp. 59-74

  2. Efectos de los programas de Educación Física en el desarrollo motriz, cognitivo, social, emocional y la salud de niños de 0 a 6 años. Una revisión sistemática

    Sportis: Revista Técnico-Científica del Deporte Escolar, Educación Física y Psicomotricidad, Vol. 7, Núm. 3, pp. 448-480

  3. Ecologías de aprendizaje y motivación del profesorado universitario de Ciencias de la Salud

    Educación XX1: Revista de la Facultad de Educación, Vol. 24, Núm. 2, pp. 19-42

  4. Differences on habitual physical activity index in primary schoolchildren according to age and gender

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 14

  5. Analysis of the Technological Resources Used by University Students in Education

    American Journal of Distance Education, Vol. 35, Núm. 2, pp. 152-167