Facultad de Formación del Profesorado
Facultad
Universidade da Coruña
La Coruña, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidade da Coruña (136)
2024
-
El uso de la bicicleta en la escuela: Una revisión sistemática
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 78-87
-
Is It Possible to Improve Motor Competence through a Structured Balance Bike Program in Preschool Children Aged 3 to 6 Years?
Sports, Vol. 12, Núm. 3
2023
-
Central and Peripheral Fatigue in Recreational Trail Runners: A Pilot Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1
-
Concepciones en torno al desarrollo profesional del docente universitario
La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 165-181
-
Educación inclusiva y tecnologías digitales: una propuesta educativa para futuros maestros/as
Experiencias y prácticas innovadoras en la formación de profesionales de la educación (Dykinson), pp. 117-136
-
La Configuración de la Identidad Profesional Docente: un Estudio Cualitativo en Educación Superior
Identidades migrantes y formación del profesorado: investigación educativa para el encuentro entre culturas fronterizas (Universitas), pp. 157-173
-
La innovación educativa en Formación Profesional: el caso del CIFP Carlos Oroza como nodo local de proyectos de innovación en educación técnico-cívica
La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 63-82
-
Learning ecologies and digital literacy: Opportunities and challenges
Current Trends on Digital Technologies and Gaming for Teaching and Linguistics (Peter Lang Publishing Group), pp. 67-86
-
News of the Pedagogical Models in Physical Education—A Quick Review
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3
-
The Contribution of Interactions to Teachers’ Professional Development: A Qualitative Analysis Assisted by Atlas.ti
Computer Supported Qualitative Research
2022
-
Assessment of Adaptive Behavior in People with Autism Spectrum Disorders through the ICAP
Behavioral Sciences, Vol. 12, Núm. 9
-
Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9
-
Combining education scenarios and modalities: the contextual dimension of health sciences professors’ learning ecologies
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 4, pp. 767-799
-
Corrigendum to “Factors influencing students’ perceived impact of learning and satisfaction in Computer Supported Collaborative Learning” [Computers & Education 174 (2021) 104310] (Computers & Education (2021) 174, (S0360131521001871), (10.1016/j.compedu.2021.104310))
Computers and Education
-
Desarrollo profesional docente en la sociedad en red: nuevos formatos, diversos contextos y múltiples mecanismos
La educación en red: una perspectiva multidimensional (Octaedro), pp. 217-241
-
Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3
-
Ecologies digitals i aprenentatge autodirigit: Presentació del monogràfic
Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 279-290
-
Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura: Análisis de las huellas biográficas
Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 291-304
-
El género gramatical en español como L2: un estudio de producción con aprendices rusohablantes
Desarrollos teóricos y aplicaciones en la lingüística actual
-
Family quality of life and autism spectrum disorder: Comparative diagnosis of needs and impact on family life
Research in Developmental Disabilities, Vol. 124