Publications in collaboration with researchers from Universidade da Coruña (136)

2023

  1. Central and Peripheral Fatigue in Recreational Trail Runners: A Pilot Study

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 1

  2. Concepciones en torno al desarrollo profesional del docente universitario

    La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 165-181

  3. Educación inclusiva y tecnologías digitales: una propuesta educativa para futuros maestros/as

    Experiencias y prácticas innovadoras en la formación de profesionales de la educación (Dykinson), pp. 117-136

  4. La Configuración de la Identidad Profesional Docente: un Estudio Cualitativo en Educación Superior

    Identidades migrantes y formación del profesorado: investigación educativa para el encuentro entre culturas fronterizas (Universitas), pp. 157-173

  5. La innovación educativa en Formación Profesional: el caso del CIFP Carlos Oroza como nodo local de proyectos de innovación en educación técnico-cívica

    La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 63-82

  6. Learning ecologies and digital literacy: Opportunities and challenges

    Current Trends on Digital Technologies and Gaming for Teaching and Linguistics (Peter Lang Publishing Group), pp. 67-86

  7. News of the Pedagogical Models in Physical Education—A Quick Review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 20, Núm. 3

  8. The Contribution of Interactions to Teachers’ Professional Development: A Qualitative Analysis Assisted by Atlas.ti

    Computer Supported Qualitative Research

2022

  1. Assessment of Adaptive Behavior in People with Autism Spectrum Disorders through the ICAP

    Behavioral Sciences, Vol. 12, Núm. 9

  2. Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9

  3. Combining education scenarios and modalities: the contextual dimension of health sciences professors’ learning ecologies

    Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 34, Núm. 4, pp. 767-799

  4. Corrigendum to “Factors influencing students’ perceived impact of learning and satisfaction in Computer Supported Collaborative Learning” [Computers & Education 174 (2021) 104310] (Computers & Education (2021) 174, (S0360131521001871), (10.1016/j.compedu.2021.104310))

    Computers and Education

  5. Desarrollo profesional docente en la sociedad en red: nuevos formatos, diversos contextos y múltiples mecanismos

    La educación en red: una perspectiva multidimensional (Octaedro), pp. 217-241

  6. Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3

  7. Ecologies digitals i aprenentatge autodirigit: Presentació del monogràfic

    Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 279-290

  8. Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura: Análisis de las huellas biográficas

    Educar, Vol. 58, Núm. 2, pp. 291-304

  9. El género gramatical en español como L2: un estudio de producción con aprendices rusohablantes

    Desarrollos teóricos y aplicaciones en la lingüística actual

  10. Family quality of life and autism spectrum disorder: Comparative diagnosis of needs and impact on family life

    Research in Developmental Disabilities, Vol. 124