Facultade de Ciencias da Educación
Facultad
Universidade do Minho
Braga, PortugalPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidade do Minho (21)
2024
-
Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education
Multimedia Tools and Applications, Vol. 83, Núm. 16, pp. 49673-49688
2023
-
Storytelling with Music in Initial Teacher Education: A Comparative Study between Braga (Portugal) and Galicia (Spain)
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 8
2022
-
Bullying and Social Skills of Students in School Transition
Psico-USF, Vol. 27, Núm. 1, pp. 17-29
2020
-
Evaluation of an intervention program in schools: Learn through play
Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 33, Núm. 1, pp. 56-74
-
Valor atribuido al recreo escolar por el alumnado de 1º ciclo de enseñanza básica en Portugal.
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 38, pp. 188-195
2019
-
Análisis de la interacción entre pares en los recreos de 1º ciclo de enseñanza básica en Portugal
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 36, pp. 97-102
-
Estudo etnomatemático sobre danças folclóricas assente num diálogo intercultural
XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)
-
Time spent and time management in homework in elementary school students: A person-centered approach
Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 422-428
2018
-
How do students perceive and evaluate responses to climate change?
International Journal of Climate Change: Impacts and Responses, Vol. 10, Núm. 2, pp. 1-19
-
Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457
2016
-
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR
-
Consumption of advanced internet services in Urban Areas: A case study of Madrid
Urban Transformations: Centres, Peripheries and Systems (Taylor and Francis), pp. 27-38
2015
-
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 47-63
-
Multiple Goals and Homework Involvement in Elementary School Students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
-
Predicting approach to homework in Primary school students
Psicothema, Vol. 27, Núm. 4, pp. 334-340
2014
-
Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico en estudiantes de primaria
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 437-448
-
Motivación e implicación en los deberes escolares: diferencias en función del rendimiento académico y del curso
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 425-436
-
Tareas para casa, rendimiento académico e implicación de padres y profesores
International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 417-424
2013
-
The information society in europe: Policies to stem the digital divide
Quaestiones Geographicae, Vol. 32, Núm. 2, pp. 25-38
2012
-
Information and communication technologies in northern Portugal rural schools
Respuestas de la Geografía Ibérica a la crisis actual: XIII Coloquio Ibérico de Geografía: Santiago de Compostela: 24 – 27 de octubre 2012