Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidade do Minho (20)

2022

  1. Bullying and Social Skills of Students in School Transition

    Psico-USF, Vol. 27, Núm. 1, pp. 17-29

2020

  1. Evaluation of an intervention program in schools: Learn through play

    Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 33, Núm. 1, pp. 56-74

  2. Valor atribuido al recreo escolar por el alumnado de 1º ciclo de enseñanza básica en Portugal.

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 38, pp. 188-195

2019

  1. Análisis de la interacción entre pares en los recreos de 1º ciclo de enseñanza básica en Portugal

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 36, pp. 97-102

  2. Estudo etnomatemático sobre danças folclóricas assente num diálogo intercultural

    XV Congreso Internacional Gallegoportugués de Psicopedagogía: II Congreso de la Asociación Científica Internacional de Psicopedagogía (A Coruña, 4-6 de septiembre de 2019)

  3. Time spent and time management in homework in elementary school students: A person-centered approach

    Psicothema, Vol. 31, Núm. 4, pp. 422-428

2018

  1. How do students perceive and evaluate responses to climate change?

    International Journal of Climate Change: Impacts and Responses, Vol. 10, Núm. 2, pp. 1-19

  2. Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement

    International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457

2016

  1. Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school

    Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR

  2. Consumption of advanced internet services in Urban Areas: A case study of Madrid

    Urban Transformations: Centres, Peripheries and Systems (Taylor and Francis), pp. 27-38

2014

  1. Diferencias en la implicación en los deberes escolares en función del rendimiento académico en estudiantes de primaria

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 437-448

  2. Motivación e implicación en los deberes escolares: diferencias en función del rendimiento académico y del curso

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 425-436

  3. Tareas para casa, rendimiento académico e implicación de padres y profesores

    International Journal of Developmental and Educational Psychology: INFAD. Revista de Psicología, Vol. 7, Núm. 1, pp. 417-424

2013

  1. The information society in europe: Policies to stem the digital divide

    Quaestiones Geographicae, Vol. 32, Núm. 2, pp. 25-38

2012

  1. Information and communication technologies in northern Portugal rural schools

    Respuestas de la Geografía Ibérica a la crisis actual: XIII Coloquio Ibérico de Geografía: Santiago de Compostela: 24 – 27 de octubre 2012

2010

  1. Unha selección para a educación literaria

    Reescrituras do conto popular (2000-2009) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 215-224