Publicaciones (28) Publicaciones en las que ha participado algún/a investigador/a

2024

  1. 2023 International Consensus on Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care Science With Treatment Recommendations: Summary From the Basic Life Support; Advanced Life Support; Pediatric Life Support; Neonatal Life Support; Education, Implementation, and Teams; and First Aid Task Forces

    Resuscitation, Vol. 195

  2. Assessing the quality of chest compressions with a DIY low-cost manikin (LoCoMan) versus a standard manikin: a quasi-experimental study in primary education

    European Journal of Pediatrics

  3. Cognitive aids used in simulated resuscitation: A systematic review

    Resuscitation Plus, Vol. 19

  4. Conformally Einstein Lorentzian Lie groups: extensions of the Euclidean and Poincaré groups

    Classical and Quantum Gravity, Vol. 41, Núm. 5

  5. Cultural semiotic resources in young children’s science drawings

    Cultural Studies of Science Education

  6. Del estudio del paisaje a la educación en paisaje: Investigación y formación del profesorado de educación primaria (6-12 años)

    Agua y territorio = Water and Landscape, Núm. 23, pp. 193-206

  7. Diversificar para incluir: los programas de diversificación curricular en la ESO han cambiado vidas

    Aula de secundaria, Núm. 55, pp. 56

  8. Efectos de programas de ejercicio físico en la composición corporal, condición física y calidad de vida de personas mayores con sobrepeso u obesidad: una revisión sistemática

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 56, pp. 47-62

  9. Effects of maturation on myotonometric parameters and their predictors of athletic performance in elite youth soccer players

    Scientific Reports, Vol. 14, Núm. 1

  10. El movimiento como recurso de aprendizaje en las aulas de educación primaria: un estudio descriptivo

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 798-806

  11. El uso de la bicicleta en la escuela: Una revisión sistemática

    Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 55, pp. 78-87

  12. Exploring pre-service primary teachers’ emotions in a geometry project with 3D design

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 6

  13. Facilitators of and Barriers to Inclusive Education in the Arab Community of Israel: The Parents’ Perspective

    Education Sciences, Vol. 14, Núm. 5

  14. Fundamental Stability Skills: Reliability Analysis Using the Alfamov Assessment Tool

    Children, Vol. 11, Núm. 5

  15. Influencia de las tecnologías de la información y la comunicación en la actividad física en educación primaria. Una revisión sistemática

    Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 271-285

  16. Is It Possible to Improve Motor Competence through a Structured Balance Bike Program in Preschool Children Aged 3 to 6 Years?

    Sports, Vol. 12, Núm. 3

  17. Is the Over-the-Head Technique an Alternative for Infant CPR Performed by a Single Rescuer? A Randomized Simulation Study with Lifeguards

    Pediatric Reports, Vol. 16, Núm. 1, pp. 100-109

  18. Luísa Villalta: a vida non era suficiente

    Revista galega de educación, Núm. 88, pp. 71-72

  19. Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains

    Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2

  20. Mentoring and Monitoring of Student Teachers in Their In-School Placements—The Case of the University of Santiago de Compostela

    Social Sciences, Vol. 13, Núm. 1