ANA ISABEL
RODRIGUEZ VAZQUEZ
Profesora titular de universidade
Publicacións (112) Publicacións de ANA ISABEL RODRIGUEZ VAZQUEZ
2024
-
El periodismo local reinventa estrategias. Decálogo para los desafíos en tiempos de inteligencia artificial
Infonomy, Vol. 2, Núm. 1
- Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution
-
Medios Nativos Digitales y Sus Comunidades Virtuales: Estrategias de Interacción y Participación en Redes Sociales
El profesional de la información, Vol. 33, Núm. 1
-
Nuevos tiempos para la verificación periodística: oportunidades y desafías para los medios locales
El impacto de la desinformación en el ámbito local (Fragua), pp. 129-141
-
Periodismo que busca un tránsito de comunicar sólo “para” a comunicar “con”. Algunas propuestas prácticas
Infonomy, Vol. 2, Núm. 1
-
The Challenge of Audiences as (re)Active Drivers of Journalistic Change
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 78, pp. 132-143
-
The Fourth Industrial Revolution: Implications for Journalism and the Media
Journalism, Digital Media and the Fourth Industrial Revolution, pp. 1-12
2023
-
Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213
-
Models for mobile communication and effects on the boundaries of journalism
Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 201-213
-
News Sharing Using Self-destructive Content in Digital Native Media from an International Perspective
Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 7, pp. 1341-1356
-
Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media
Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341
-
Social audience and media
Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 78-92
2022
-
Audiences First: Professional Profiles, Tools and Strategies of Digital Newsrooms to Connect with the Public
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 211-226
-
Audiences first: professional profiles, tools and strategies of digital newsrooms to connect with the public
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 211-226
-
Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces
Journalism, Vol. 23, Núm. 9, pp. 1955-1974
-
Coproducción de contenido
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 185-197
-
Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza
Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459
-
Nuevos Medios, automatización y actores periféricos en el Periodismo
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80
-
Periodistas polivalentes y periodistas especializados
Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 233-245
-
Television debates, live-tweeting and social audience
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 155-168