Publications (105) Publications in which a researcher has participated

2023

  1. Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213

  2. News Sharing Using Self-destructive Content in Digital Native Media from an International Perspective

    Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 7, pp. 1341-1356

  3. Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media

    Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341

  4. Social audience and media

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 78-92

2022

  1. Audiences First: Professional Profiles, Tools and Strategies of Digital Newsrooms to Connect with the Public

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 211-226

  2. Audiences first: professional profiles, tools and strategies of digital newsrooms to connect with the public

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 211-226

  3. Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces

    Journalism, Vol. 23, Núm. 9, pp. 1955-1974

  4. Coproducción de contenido

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 185-197

  5. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  6. Nuevos Medios, automatización y actores periféricos en el Periodismo

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80

  7. Periodistas polivalentes y periodistas especializados

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 233-245

  8. Television debates, live-tweeting and social audience

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 155-168

2021

  1. 7. La audiencia en televisión

    Los estudios de la audiencia: De la tradición a la innovación (Gedisa), pp. 177-198

  2. Audiencias activas, nuevas narrativas y estrategias de distribución en medios nativos digitales

    Transformación digital : desafíos y expectativas para el periodismo: Libro de resúmenes. XXVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (Universidad de Sevilla), pp. 191-193

  3. El panorama cambiante de los sistemas de medición de audiencias

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 201-223

  4. Intersections between TikTok and TV: Channels and Programmes Thinking Outside the Box

    Journalism and Media, Vol. 2, Núm. 1, pp. 1-13

  5. La televisión local y la programación como refuerzo de Identidad cultural

    GIGAPP: Estudios Working Papers, Vol. 8, Núm. 190, pp. 189-206

  6. Modelo de análisis para canales de YouTube: aplicación a medios nativos digitales

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 79