Publikationen (105) Publikationen von ANA ISABEL RODRIGUEZ VAZQUEZ

2023

  1. Models for Mobile Communication and Effects on the Boundaries of Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 201-213

  2. News Sharing Using Self-destructive Content in Digital Native Media from an International Perspective

    Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 7, pp. 1341-1356

  3. Redefining journalism narratives, distribution strategies, and user involvement based on innovation in digital native media

    Journalism, Vol. 24, Núm. 6, pp. 1322-1341

  4. Social audience and media

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 78-92

2022

  1. Audiences First: Professional Profiles, Tools and Strategies of Digital Newsrooms to Connect with the Public

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 211-226

  2. Audiences first: professional profiles, tools and strategies of digital newsrooms to connect with the public

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 211-226

  3. Co-creation in North American and European digital native media: Web, social networks and offline spaces

    Journalism, Vol. 23, Núm. 9, pp. 1955-1974

  4. Coproducción de contenido

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 185-197

  5. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  6. Nuevos Medios, automatización y actores periféricos en el Periodismo

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80

  7. Periodistas polivalentes y periodistas especializados

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 233-245

  8. Television debates, live-tweeting and social audience

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 155-168

2021

  1. 7. La audiencia en televisión

    Los estudios de la audiencia: De la tradición a la innovación (Gedisa), pp. 177-198

  2. Audiencias activas, nuevas narrativas y estrategias de distribución en medios nativos digitales

    Transformación digital : desafíos y expectativas para el periodismo: Libro de resúmenes. XXVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (Universidad de Sevilla), pp. 191-193

  3. El panorama cambiante de los sistemas de medición de audiencias

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 201-223

  4. Intersections between TikTok and TV: Channels and Programmes Thinking Outside the Box

    Journalism and Media, Vol. 2, Núm. 1, pp. 1-13

  5. La televisión local y la programación como refuerzo de Identidad cultural

    GIGAPP: Estudios Working Papers, Vol. 8, Núm. 190, pp. 189-206

  6. Modelo de análisis para canales de YouTube: aplicación a medios nativos digitales

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 79