Instituto de Ciencias da Educación (ICE)
Instituto
MARIA JOSE
FERRACES OTERO
Profesora titular de universidade
Publicacións nas que colabora con MARIA JOSE FERRACES OTERO (14)
2024
-
Gender Discrimination in Prison: The Perception of Women Inmates and Prison Professionals
Societies, Vol. 14, Núm. 1
2023
-
Desarrollo de competencias transversales de los egresados universitarios: el programa de movilidad Galeuropa
Revista de educación, Núm. 400, pp. 295-322
-
Promoting equality in higher education computer programming courses through cooperative learning
Proceedings - JICV 2023: 13th International Conference on Virtual Campus
2022
-
Estudio psicométrico de una escala sobre actitudes hacia la igualdad de género con mujeres reclusas
Revista Española de Investigación Criminológica: REIC, Vol. 20, Núm. 2
2021
-
Satisfaction with social services in Spain: What weighs more for users of immigrant origin?
International Social Work, Vol. 64, Núm. 1, pp. 101-113
-
Students’ Mediator Variables in the Relationship between Family Involvement and Academic Performance: Effects of the Styles of Involvement
Psicología educativa, Vol. 27, Núm. 1, pp. 85-92
2020
-
Reflection and Quality Assessment in Service-Learning Projects. When, With Whom, and Why
Frontiers in Education, Vol. 5
-
Universidad, competencias cívico-sociales y mercado de trabajo
Revista española de pedagogía, Vol. 78, Núm. 276, pp. 213-232
2019
-
Cómo realizar un estudio científico en ciencias sociales, de la educación y de la salud
Dykinson
-
El profesorado universitario ante el aprendizaje-servicio: variables explicativas
Revista de educación, Núm. 386, pp. 37-61
-
Las familias y los usuarios del programa de educación y apoyo familiar en la Comunidad Autónoma de Galicia
Pedagogia i Treball Social, Vol. 8, Núm. 1, pp. 29-50
2018
-
Do cooperative learning and family involvement improve variables linked to academic performance?
Psicothema, Vol. 30, Núm. 2, pp. 212-217
2016
-
Academic performance of native and immigrant students: A study focused on the perception of family support and control, school satisfaction, and learning environment
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. OCT
2012
-
Cognitive style and learning strategies as factors which affect academic achievement of Brazilian University students
Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 25, Núm. 1, pp. 105-113