Departamento de Didácticas Aplicadas
Departamento
José Manuel
Diego Mantecón
Publicacións nas que colabora con José Manuel Diego Mantecón (29)
2023
-
Resolución de ecuaciones lineales mediante una herramienta de retroalimentación
Investigación en Educación Matemática XXVI: Logroño, 6, 7 y 8 de septiembre de 2023 (Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática, SEIEM), pp. 600
-
Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297
2022
-
Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization
Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415
-
Matemáticas en la Formación Profesional
Aportaciones al desarrollo del currículo desde la investigación en educación matemática (Editorial Universidad de Granada), pp. 260-284
-
Reflexiones del open steam group sobre el impacto del enfoque integrado del contenido en el aprendizaje de las matemáticas
Investigación en Educación Matemática XXV
2021
-
An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148
-
Análisis de la conexión arte-matemáticas en los libros de texto de Educación Primaria
Educación matemática, Vol. 33, Núm. 3, pp. 67-93
-
DO PRE-SERVICE TEACHERS ATTAIN THE EVALUATION STANDARDS OF COMPULSORY EDUCATION?
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Proyectos STEAM con formato KIKS para el desarrollo de competencias clave
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 66, pp. 33-43
-
The chimera of the competency-based approach to teaching mathematics: a study of carpentry purchases for home projects
Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 339-357
2020
-
Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-17
2019
-
An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 11
-
DISCURSIVE, OPERATIONAL AND NORMATIVE PRACTICES IN TEACHING PROCESSES ON MEASUREMENT OF MAGNITUDES
REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, Vol. 15, Núm. 33, pp. 374-399
-
Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?
Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Núm. 1-2, pp. 25-47
-
Modelización matemática de la evolución de dos reactivos químicos
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 101, pp. 147-155
-
Proyectos STEAM con formato KIKS para la adquisición de competencias LOMCE
Investigación en Educación Matemática XXIII
-
Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers
Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661
-
Visualization processes in a task that requires generating and representing solids of revolution
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 33, Núm. 64, pp. 768-789
2018
-
Análisis de actividades steam en una educación matemática inclusiva
Investigación en Educación Matemática XXII
-
Análisis epistémico y cognitivo de una tarea de visualización en el espacio bidimensional
REDIMAT, Vol. 7, Núm. 3, pp. 251-279