Modelización matemática de la evolución de dos reactivos químicos

  1. Teresa F. Blanco 1
  2. Manuel García Piqueraa 2
  3. José Manuel Diego-Mantecón 3
  4. Zaira Ortiz-Laso 3
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
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    Santiago de Compostela, España

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  2. 2 Universidad de Castilla-La Mancha
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  3. 3 Universidad de Cantabria
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    Santander, España

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Revista:
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

ISSN: 1131-9321 2340-714X

Ano de publicación: 2019

Número: 101

Páxinas: 147-155

Tipo: Artigo

Outras publicacións en: Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales"

Resumo

In recent years, researchers have highlighted the importance of working the subjects in an interdisciplinary way, to increase the interest in the STEM areas. This ex-perience describes a STEM activity based on the problem solving contextualized in the chemistry discipline. In particular, students modelled the evolution of two reactants in a chemical reaction, playing a key role the exponential function. The connection between mathematics and chemistry is made through modelling, being it a suitable resource to promote the acquisition of key competences and to integrate contents from different areas

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