Publicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Murcia (26)

2023

  1. Entrevista a Ramón López-Facal: Educación histórica en tiempos convulsos

    Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 217-226

  2. History education and democracy

    Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 13-24

  3. Introduction: re-imagining the teaching of Europeanhistory from historical thinking and civic engagement

    Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 1-10

  4. Memoria democrática y temas controvertidos de la enseñanza de la historia: Pasado, presente y futuro

    Memoria democrática en Castilla-La Mancha: Una historia en construcción (Cuarto Centenario), pp. 21-46

  5. Recovering social memory via heritage education. War, repression and exile in the Museum of Pontevedra

    Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 99-117

2020

  1. Conflictive memory and heritage education in the initial training of primary teachers

    Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 471-499

  2. Educación histórica: qué se ha investigado y qué se investiga

    Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, Núm. 100, pp. 15-21

  3. Tendencias emergentes en la producción académica de educación histórica

    Revista de educación, Núm. 389, pp. 211-242

  4. Trabajar la argumentación a través de un juego de rol: ¿debemos instalar el cementerio nuclear?

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 3, pp. 125-142

  5. Trainee teachers' perceptions of history teaching and the critical education of citizenship

    Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 238-262

2019

  1. History education and educational competences

    EDUCAR EM REVISTA, Vol. 35, Núm. 74, pp. 145-171