Razonamiento, Discurso y Argumentación
RODA
Universidad de Murcia
Murcia, EspañaPublicaciones en colaboración con investigadores/as de Universidad de Murcia (26)
2024
-
Memoria democrática y educación histórica: opiniones de los futuros maestros sobre el tratamiento de temas conflictivos en el aula
Mirando al futuro: educación histórica y valores cívicos (Octaedro), pp. 350-363
2023
-
Entrevista a Ramón López-Facal: Educación histórica en tiempos convulsos
Areas: revista internacional de ciencias sociales, Núm. 45, pp. 217-226
-
History education and democracy
Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 13-24
-
Introduction: re-imagining the teaching of Europeanhistory from historical thinking and civic engagement
Re-imagining the teaching of European history: promoting civic education and historical consciousness (Taylor & Francis), pp. 1-10
-
Memoria democrática y temas controvertidos de la enseñanza de la historia: Pasado, presente y futuro
Memoria democrática en Castilla-La Mancha: Una historia en construcción (Cuarto Centenario), pp. 21-46
-
Recovering social memory via heritage education. War, repression and exile in the Museum of Pontevedra
Teaching History to Face the World Today: Socially-Conscious Approaches, Activity Proposals and Historical Thinking Competencies (Peter Lang AG), pp. 99-117
2022
-
A review of literature on history education: An analysis of the conceptual, intellectual and social structure of a knowledge domain (2000–2019)
European Journal of Education, Vol. 57, Núm. 3, pp. 497-511
-
History Education and Democratic Memory: An Analysis of the Opinions of Social Sciences Teachers in Initial Training
Controversial Issues and Social Problems for an Integrated Disciplinary Teaching (Springer Suiza), pp. 99-114
2021
-
Dealing with the outside> social power and legitimation in the South-East Iberian Peninsula during the Iron Age (6th-1st centuries BC)
Documenta Praehistorica, Vol. 48, pp. 376-393
-
El nuevo cementerio nuclear, ¿a quién le afecta? Elaboración de mapas de controversia en la formación inicial del profesorado de ciencias
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
-
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography
Peter Lang AG, pp. 1-409
-
Introduction Research challenges regarding trainee geography and history teachers
Handbook of Research on Teacher Education in History and Geography
-
Motivation and Perceived Learning of Secondary Education History Students. Analysis of a Programme on Initial Teacher Training
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
Place-Based Education and Heritage Education in in-service teacher training: Research on teaching practices in secondary schools in Galicia (NW Spain)
Humanities and Social Sciences Communications, Vol. 8, Núm. 1
2020
-
Conflictive memory and heritage education in the initial training of primary teachers
Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 471-499
-
Educación histórica: qué se ha investigado y qué se investiga
Iber: Didáctica de las ciencias sociales, geografía e historia, Núm. 100, pp. 15-21
-
Tendencias emergentes en la producción académica de educación histórica
Revista de educación, Núm. 389, pp. 211-242
-
Trabajar la argumentación a través de un juego de rol: ¿debemos instalar el cementerio nuclear?
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 3, pp. 125-142
-
Trainee teachers' perceptions of history teaching and the critical education of citizenship
Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 238-262
2019
-
History education and educational competences
EDUCAR EM REVISTA, Vol. 35, Núm. 74, pp. 145-171