José Manuel
Diego Mantecón
Publicacións nas que colabora con José Manuel Diego Mantecón (22)
2023
-
Teacher growth in exploiting mathematics competencies through STEAM projects
ZDM - Mathematics Education, Vol. 55, Núm. 7, pp. 1283-1297
2022
-
Implementing STEM Projects Through the EDP to Learn Mathematics: : The Importance of Teachers’ Specialization
Mathematics education in the age of Artificial Intelligence: How Artificial Intelligence can serve mathematical human learning (Springer Suiza), pp. 399-415
2021
-
An attempt to evaluate STEAM project-based instruction from a school mathematics perspective
ZDM - Mathematics Education, Vol. 53, Núm. 5, pp. 1137-1148
-
Análisis de la conexión arte-matemáticas en los libros de texto de Educación Primaria
Educación matemática, Vol. 33, Núm. 3, pp. 67-93
-
DO PRE-SERVICE TEACHERS ATTAIN THE EVALUATION STANDARDS OF COMPULSORY EDUCATION?
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
-
Proyectos STEAM con formato KIKS para el desarrollo de competencias clave
Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 66, pp. 33-43
-
The chimera of the competency-based approach to teaching mathematics: a study of carpentry purchases for home projects
Educational Studies in Mathematics, Vol. 107, Núm. 2, pp. 339-357
2020
-
Creating realistic mathematics tasks involving authenticity, cognitive domains, and openness characteristics: A study with pre-service teachers
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 22, pp. 1-17
2019
-
An attempt to identify the issues underlying the lack of consistent conceptualisations in the field of student mathematics-related beliefs
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 11
-
DISCURSIVE, OPERATIONAL AND NORMATIVE PRACTICES IN TEACHING PROCESSES ON MEASUREMENT OF MAGNITUDES
REVISTA PRAXIS EDUCACIONAL, Vol. 15, Núm. 33, pp. 374-399
-
Is the relationship between art and mathematics addressed thoroughly in Spanish secondary school textbooks?
Journal of Mathematics and the Arts, Vol. 13, Núm. 1-2, pp. 25-47
-
Modelización matemática de la evolución de dos reactivos químicos
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 101, pp. 147-155
-
Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers
Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661
-
Visualization processes in a task that requires generating and representing solids of revolution
Bolema - Mathematics Education Bulletin, Vol. 33, Núm. 64, pp. 768-789
2018
-
Análisis epistémico y cognitivo de una tarea de visualización en el espacio bidimensional
REDIMAT, Vol. 7, Núm. 3, pp. 251-279
-
El número en la construcción de las magnitudes lineales. Magnitudes de longitud, peso, capacidad y tiempo
Didáctica de las matemáticas: para maestros de Educación Infantil (Paraninfo), pp. 145-172
-
El problema de la galería de arte: elaboración de conjeturas y demostraciones con GeoGebra
Suma: Revista sobre Enseñanza y Aprendizaje de las Matemáticas, Núm. 89, pp. 21-28
-
Truncamiento de los vértices de un cubo
Uno: Revista de didáctica de las matematicas, Núm. 80, pp. 27-34
2017
-
La robótica en el aprendizaje de conceptos geométricos en educación primaria
Boletín das ciencias, Año 30, Núm. 84, pp. 103-104
-
Proyecto piloto basado en actividades STEAM para adolescentes en riesgo de exclusión social
Derribando muros: el compromiso de la universidad con la justicia social y el desarrollo sostenible : Sevilla, 13-14 de octubre de 2017, Universidad Pablo de Olavide, Sevilla