Publikationen (224) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben

2023

  1. AI literacy in K-12: a systematic literature review

    International Journal of STEM Education, Vol. 10, Núm. 1

  2. Aprendizaje-servicio e innovación educativa en la universidad: una experiencia interdisciplinar en torno al discurso de odio

    Mejorando la enseñanza a través de la innovación educativa (Dykinson), pp. 121-128

  3. Identifying engagement and associated factors in nursing students: An exploratory study

    Journal of Professional Nursing, Vol. 48, pp. 77-83

  4. Multigrade classrooms: Advantages, difficulties and proposals for improvement expressed by teachers in Galicia-Spain

    Revista Portuguesa de Educacao, Vol. 36, Núm. 2

  5. Online (versus face-to-face) augmented reality experience on nursing students’ leg ulcer competency: Two quasi-experimental studies

    Nurse Education in Practice, Vol. 71

  6. Rendimiento académico de estudiantes de enfermería empleando metodología tradicional vs. basada en realidad aumentada

    Educación, tecnología, innovación y transferencia del conocimiento (Dykinson), pp. 1589-1602

  7. Retos actuales de la alfabetización mediática y tendencias para la formulación de propuestas pedagógicas Una revisión bibliográfica

    Revista Academia y Virtualidad, Vol. 16, Núm. 1, pp. 49-67

  8. Study on the Collaboration between University and Educational Centers Mentors in the Development of the In-School Education Placements in Official University Degrees Qualifying for the Teaching Profession: The Case of the University of Santiago de Compostela

    Education Sciences, Vol. 13, Núm. 2

  9. Teachers’ Digital Competence. The Case of the University System of Galicia

    NAER: Journal of New Approaches in Educational Research, Vol. 12, Núm. 1, pp. 62-76

2022

  1. ATS-STEM: Global Teaching Methodology to Improve Competences of Secondary Education Students

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 12

  2. Adaptive learning supported by learning analytics for student teachers’ personalized training during in-school practices

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 1

  3. Agenda 2030 y retos globales: el papel de la formación a lo largo de la vida

    Poboación produtiva maior: a formación e a orientación na empregabilidade e mobillidade do talento senior fronte ao idadismo no emprego: actas do 21 Congreso Internacional de Galicia e Norte de Portugal de Formación para o Traballo, Santiago de Compostela 19,20 e 21 de setembro 2019

  4. Alfabetización mediática crítica para mejorar la competencia del alumnado

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 70, pp. 47-57

  5. Aproximación a los proyectos interdisciplinares desde los lenguajes artísticos y literarios

    Proyectos interdisciplinares de educación artística y literaria (Graó), pp. 7-16

  6. Blood donation attitudes and knowledge in Spanish undergraduates with roles in health-education

    Transfusion and Apheresis Science, Vol. 61, Núm. 4

  7. Competencias para afrontar el ciberacoso en los centros de Educación Secundaria: una aproximación a las necesidades de directores/as y docentes

    Edutec: Revista electrónica de tecnología educativa, Núm. 80, pp. 1-13

  8. Computación en la Nube y Software Abierto para la Escuela Rural Europea

    Pixel-Bit: Revista de medios y educación, Núm. 64, pp. 105-138