Facultade de Ciencias da Educación
Facultad
Universidad de Castilla-La Mancha
Ciudad Real, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Castilla-La Mancha (28)
2024
-
Dealing with L2 learners' experiences from a corpus-assisted perspective: Emotions in narratives of future primary and pre-primary education teachers
A Multidisciplinary Approach to Applied Linguistics and Education: Building Knowledge in Foreign Language Teaching, Translation, Critical Discourse Analysis and Posthumanism (Peter Lang AG), pp. 35-59
-
Service-learning to improve training, knowledge transfer, and awareness in forest fire management
Fire Ecology, Vol. 20, Núm. 1
-
Visions estereotipadas nos libros de texto
Educación, xénero e lectura : Conformar, reformar, transformar: Libro-Catálogo Exposición (Museo Pedagóxico de Galicia), pp. 50-59
2022
-
Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
Transversal Competences and Employability of University Students: Converging towards Service-Learning
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 4
-
Uso de conectores en la redacción de textos argumentativos: Comparación entre L1 y L2
Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 21, Núm. 2
2021
-
Service-Learning in Europe. Dimensions and Understanding From Academic Publication
Frontiers in Education, Vol. 6
2020
-
2007-2017: A decade of key competences in Spain
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 381-399
-
L1 in CLIL: The Case of Castilla-La Mancha
Tejuelo: Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, Núm. 31, pp. 143-174
-
The Toledo Teacher Trainees corpus (TTT): Bridging the gap between students’ narratives and corpus linguistics
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 8, Núm. 1, pp. 164-177
2019
-
ABCDE approach to victims by lifeguards: How do they manage a critical patient? A cross sectional simulation study
PLoS ONE, Vol. 14, Núm. 4
-
Modelización matemática de la evolución de dos reactivos químicos
Epsilon: Revista de la Sociedad Andaluza de Educación Matemática "Thales", Núm. 101, pp. 147-155
-
Pedro Cerrillo, una vida dedicada a la LIJ
Anuario de investigación en literatura infantil y juvenil: ANILIJ, Núm. 17, pp. 9-13
-
Socrative in higher education: Game vs. other uses
Multimodal Technologies and Interaction, Vol. 3, Núm. 3
-
What biomechanical factors are more important in compression depth for children lifesavers? A randomized crossover study
American Journal of Emergency Medicine, Vol. 37, Núm. 1, pp. 100-108
2018
-
Explorando usos de SOCRATIVE en el aula universitaria
Dispositivos Móviles en la Educación Universitaria: I Jornadas de innovación DIMEU
2017
-
Fórmulas de despedida de matiz religioso en las cartas del siglo XVII
Etudes romanes de Brno, Núm. 2, pp. 113-130
-
Learning and Treatment of Anaphylaxis by Laypeople: A Simulation Study Using Pupilar Technology
BioMed Research International, Vol. 2017
-
Percepción del profesorado sobre la contribución, dificultades e importancia de la Educación Física en el enfoque por competencias
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 31, pp. 34-39
-
Performative verbs in requests: evidence from eighteenth-century letters
Cuadernos de investigación filológica, Tomo 43, pp. 233-248