Departamento de Didácticas Aplicadas
Departamento
Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea
Lejona, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea (26)
2024
-
Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2
2023
-
Brain, Decision-Making, and Mental Health 2050
Brain, Decision Making and Mental Health (Springer), pp. 697-719
-
Development of Systems and Futures Thinking Skills by Primary Pre-service Teachers for Addressing Epidemics
Research in Science Education, Vol. 53, Núm. 4, pp. 741-757
-
Investigar en red, construir una comunidad
Las ciencias sociales y su didáctica: pensamiento histórico y educación democrática : Homenaje a Joaquín Prats Cuevas (Octaedro), pp. 169-174
-
Poéticas y prácticas vegetales: Pensar(nos) con plantas (desde la filosofía y las artes)
I Congreso Internacional de Humanidades Ecológicas: Pensamiento, Arte y Educación ante las crisis y para las transiciones ecosociales
2022
-
Alfabetización computacional en educación infantil: Dificultades y beneficios en el aula de 3 años
Revista Electrónica Educare, Vol. 26, Núm. 2
-
Detection of Upper Limb Asymmetries in Athletes According to the Stage of the Season—A Longitudinal Study
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 2
-
Exploring Primary Preservice Teachers’ Agency and Systems Thinking in the Context of the COVID-19 Pandemic
Frontiers in Education, Vol. 7
2021
-
Debatir para aprender a pensar críticamente sobre ciencias
Alambique: Didáctica de las ciencias experimentales, Núm. 106, pp. 79-80
-
Motives for the use or not of protective equipment for the recreational practice of skiing and snowboarding in spanish winter stations
Healthcare (Switzerland), Vol. 9, Núm. 12
-
Protections in the recreational practice of ski and snowboard—an age and gender discussion? A case study in Spain
Journal of Functional Morphology and Kinesiology, Vol. 6, Núm. 4
-
Sobre educación e identidad nacional
Campo abierto: Revista de educación, Vol. 40, Núm. 3, pp. 277-291
-
Understanding pandemics such as covid-19 through the lenses of the “one health” approach
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 23
-
Validity, reliability and reproducibility of octobalance test as tool to measure the upper limb compared to modified-upper quarter y-balance test
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 18, Núm. 10
2020
-
Tipos de consensos y estrategias de reparto en pequeños grupos en 4 años: "Operación Lacasitos"
Edma 0-6: Educación Matemática en la Infancia, Vol. 9, Núm. 1, pp. 1-11
2018
-
Iniciación a los objetos tridimensionales y sus propiedades en el aula de educación infantil:: una experiencia de aula con cilindros
Unión: revista iberoamericana de educación matemática, Núm. 54, pp. 46-59
-
Symmetry tasks in 5 years old classroom, analysis of argue strategies
INVESTIGACION EN EDUCACION MATEMATICA XXII
-
Tareas de simetría en el aula de 5 años, análisis de la argumentación
Investigación en Educación Matemática XXII
2017
-
Kindergartners’ Use of Symbols in the Semiotic Representation of 3-Dimensional Changes
International Electronic Journal of Mathematics Education, Vol. 12, Núm. 3, pp. 311-331
-
Razonamiento y argumentación en la resolución de problemas geométricos en educación infantil:: Un estudio de caso
Investigación en Educación Matemática XXI