Publicacións (101)
Publicacións de CARLOS TOURAL BRAN Ver datos de investigación

2023

  1. Digital native fact-checkers around the world: notes on their development, main features and verification models

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 19-28

2022

  1. Emerging journalisms: from intuition to prediction and the constructive approach

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer), pp. 97-105

  2. Emerging Journalisms: From Intuition to Prediction and the Constructive Approach

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 97-105

  3. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer), pp. 1-9

  4. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  5. Total journalism: Models, techniques and challenges dir.

    Springer

  6. Short video content en la estrategia de marca: Análisis del uso de TikTok por el Museo del Prado

    Revista Mediterránea de Comunicación: Mediterranean Journal of Communication, Vol. 13, Núm. 1, pp. 331-344

  7. Capítulo 18. Periodistas ante la automatización y la Inteligencia Artificial: la importancia de la formación

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 273-288

2021

  1. El humor como medio de proliferación de estereotipos racistas. Un análisis de contenido del tiktoker @jessidmurill0 y el soldado micolta

    XIII Congreso Internacional Latina de Comunicación Social 2021: Libros de Actas. Comunicación y Nuevas Tendencias

  2. Estructura y dinámica de un ecosistema comunicativo joven: Introducción

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 11-21

  3. En busca de oportunidades en el ecosistema comunicativo: Epílogo

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 241-250

2020

  1. Information visualization, automated content and new professional profiles for the new circular communication models

    Information Visualization in The Era of Innovative Journalism (Taylor and Francis), pp. 94-105

  2. Information visualization, automated content and new professional profiles for the new circular communication models

    Information visualization in the era of innovative journalism (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 94-105

  3. Impacto de la robotización en la elaboración de noticias: La percepción de los periodistas ante el robot journalism

    Nuevas fórmulas del ejercicio periodístico (Egregius), pp. 13-31

  4. From Data Journalism to Robotic Journalism: The Automation of News Processing

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 17-28

  5. From Data Journalism to Robotic Journalism: The Automation of News Processing

    Journalistic Metamorphosis: Media Transformation in the Digital Age (Springer), pp. 17-28

  6. Information visualization in the era of innovative journalism

    Taylor and Francis, pp. 1-174

  7. Oportunidades para la cocreación de contenidos en los diarios nativos digitales

    El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 4, pp. 37

  8. Fake news en Chile y España: ¿Cómo los medios nos hablan de noticias falsas?

    Journal of Iberian and Latin American Research, Vol. 26, Núm. 3, pp. 320-337

2019

  1. Algorithms, the new journalists. Study on the robotization of news writing and automation of newsmaking

    RISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao, Vol. 2019, Núm. E20, pp. 427-437