LAEAITDT
Lingüística Aplicada ó Ensino e Aprendizaxe do inglés, Tradución e Deseño textual
Publicacións (87)
Ver datos de investigación referenciados.2025
-
A dialectological approach to complement variability in global web-based English
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 13, Núm. 1, pp. 197-220
-
AEDEAN Doctoral Seminars: Stepping Stones towards AEDEAN’s Future and Consolidation
Nexus, Núm. 1, pp. 15-19
-
Análisis de una experiencia de escritura colaborativa en el aula de lenguas extranjeras
La innovación educativa como herramienta para profesionales de la educación: experiencias en la facultad de formación del profesorado (Dykinson), pp. 133-150
-
Computer-mediated communication (CMC) and social media corpora
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 13, Núm. 1, pp. 1-8
-
Exploring Social Media as Tools for English Language Teaching, Learning, and Research
Fragments of Meaning : Dialogues in Language, Literature, and Culture: Selected Papers from the 47th International Conference of Spanish Association of Anglo-American Studies (AEDEAN). Sevilla, November 6th – 8th, 2024
-
Limiar
Educación, ambiente e xénero: Lucía Iglesias da Cunha in memoriam (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 15-17
-
The use of please in the expression of (im)politeness in the language of London teenagers and adults
Language Sciences, Vol. 108
-
“You have done a great job, but I would make some changes.”: Concession and politeness in asynchronous online discussion forums
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 13, Núm. 1, pp. 113-138
2024
-
Discourse-Pragmatic Variation and Change: Theory, Innovations, Contact
CORPUS PRAGMATICS, Vol. 8, Núm. 2, pp. 149-155
-
If you look at the table…: Directives in conference presentations and university lectures
International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), Vol. 34, Núm. 2, pp. 501-517
-
Integrating extramural English with classroom instruction: reflective insights on the use of ChatGPT in English for tourism (EFT) lessons to promote collaborative learning
Innovación en el aula: nuevas estrategias didácticas en humanidades
-
La flexión de género en ELE. Aportaciones e implicaciones didácticas de un estudio de corpus
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 19, pp. 132-147
-
Novas prácticas lingüísticas dos falantes urbanos mozos de Londres e Madrid: un estudo contrastivo baseado en corpus
Estudos de lingüística galega, Núm. 16
2023
-
A syntactic and pragmatic study of nominal vocatives in the Twitter exchanges of rappers’ fans
Journal of Pragmatics, Vol. 207, pp. 93-110
-
Aprendiendo de la pandemia: una experiencia de aula invertida en la enseñanza universitaria de lenguas extranjeras
La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 291-310
-
Multicultural London English (MLE) as perceived by the press, on social media, and speakers themselves
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 11, Núm. 1, pp. 116-146
-
The role of age in the Twitter discourse of British rappers and singers
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang), pp. 251-286
2022
-
Concessives, hedges and positive sentiment words as persuasive strategies in online discussion forums
CMC2022. 9th Conference on Computer-Mediated Communication (CMC) and Social Media Corpora: Book of Abstracts [Recurso electrónico]
-
Los corpus de aprendientes de español como L2
Lingüística de corpus en español (Routledge, Taylor & Francis Group), pp. 74-88
-
Referring to other participants in asynchronous online discussions: Citation patterns in a higher education context
Psychology of Language and Communication, Vol. 26, Núm. 1, pp. 353-374