LAEAITDT
Lingüística Aplicada ó Ensino e Aprendizaxe do inglés, Tradución e Deseño textual
Publicacións (77) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a Ver datos de investigación referenciados.
2024
-
Discourse-Pragmatic Variation and Change: Theory, Innovations, Contact
CORPUS PRAGMATICS, Vol. 8, Núm. 2, pp. 149-155
-
If you look at the table…: Directives in conference presentations and university lectures
International Journal of Applied Linguistics (United Kingdom), Vol. 34, Núm. 2, pp. 501-517
-
La flexión de género en ELE. Aportaciones e implicaciones didácticas de un estudio de corpus
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, Núm. 19, pp. 132-147
-
Novas prácticas lingüísticas dos falantes urbanos mozos de Londres e Madrid: un estudo contrastivo baseado en corpus
Estudos de lingüística galega, Núm. 16
2023
-
A syntactic and pragmatic study of nominal vocatives in the Twitter exchanges of rappers’ fans
Journal of Pragmatics, Vol. 207, pp. 93-110
-
Aprendiendo de la pandemia: una experiencia de aula invertida en la enseñanza universitaria de lenguas extranjeras
La formación y la innovación educativa: ejes para la transformación social (Dykinson), pp. 291-310
-
Multicultural London English (MLE) as perceived by the press, on social media, and speakers themselves
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 11, Núm. 1, pp. 116-146
-
The role of age in the Twitter discourse of British rappers and singers
Investigating Discourse and Texts: Corpus-Assisted Analytical Perspectives (Peter Lang), pp. 251-286
2022
-
Concessives, hedges and positive sentiment words as persuasive strategies in online discussion forums
CMC2022. 9th Conference on Computer-Mediated Communication (CMC) and Social Media Corpora: Book of Abstracts [Recurso electrónico]
-
Los corpus de aprendientes de español como L2
Lingüística de corpus en español (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 74-88
-
Referring to other participants in asynchronous online discussions: Citation patterns in a higher education context
Psychology of Language and Communication, Vol. 26, Núm. 1, pp. 353-374
-
Teenagers and social networking. Twitter as a data source for the study of the language of London teenagers and young adults
Global Perspectives on Youth Language Practices (De Gruyter), pp. 85-104
-
The expression of (im)politeness in the language of teenagers: the courtesy marker please, taboo vocatives and swear words as three cases in point
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
-
“Trust me!”: The creation of an expert identity in student forum discussions
CMC2022. 9th Conference on Computer-Mediated Communication (CMC) and Social Media Corpora: Book of Abstracts [Recurso electrónico]
2021
-
Backchannels in video-mediated ELF conversations: A case study
Journal of English as a Lingua Franca, Vol. 10, Núm. 1, pp. 113-140
-
Prefacio
Aportes del CAES a la enseñanza del español como lengua extranjera: estudios aplicados a la gramática y pragmática (Servicio de Publicaciones = Servizo de Publicacións), pp. 5-8
-
Recent Changes in London English. An Overview of the Main Lexical, Grammar and Discourse Features of Multicultural London English (MLE)
Complutense Journal of English Studies, Núm. 29, pp. 1-20
-
Taboo vocatives in the language of London teenagers
Pragmatics, Vol. 31, Núm. 2, pp. 250-277
-
The Subjugation of Women through Lexical Innovation in Margaret Atwood’s The Handmaid’s Tale
Feminismo/s, Núm. 38, pp. 23-51
2020
-
Designing and compiling a terminological and multilingual dictionary for language teaching and learning: key issues and some reflections
Studies on multilingual lexicography (De Gruyter Mouton), pp. 197-212