Novos Medios (Tendencias, Cibermedios, Impresos)
Novos Medios
MARTIN
VAZ ALVAREZ
Profesor axudante doutor
Publicacións nas que colabora con MARTIN VAZ ALVAREZ (21)
2024
-
AI Implementation Strategies in the Spanish Press Media: Organizational Dynamics, Application Flows, Uses and Future Trends
Trípodos, Núm. 55, pp. 10-32
-
Building the future of European Public Service Media: innovation priorities, key points and optimization areas in PSM
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 37, Núm. 3, pp. 107-123
-
Informing vs. promoting. The use of TikTok on France TV, BBC, and SVT
Frontiers in Communication, Vol. 9
2023
-
Designing personalisation of European public service media (PSM): trends on algorithms and artificial intelligence for content distribution
El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 3
-
Inteligencia artificial y periodismo: transformaciones, oportunidades y retos
Inteligencia artificial, periodismo y democracia (Tirant Humanidades), pp. 73-98
2022
-
Artificial intelligence strategies in European public broadcasters: Uses, forecasts and future challenges
El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 5
-
Nuevas estrategias digitales frente a la desinformación
Innonews: periodismo contra la desinformación (Ministerio de Ciencia, Innovación y Universidades), pp. 25-37
-
Verificación automatizada de contenidos en las radiotelevisiones públicas europeas: primeras aproximaciones al uso de la inteligencia artificial
Redmarka: revista académica de marketing aplicado, Vol. 26, Núm. 1, pp. 36-51
2021
-
Chapter 8. The gobernance of public service media for the Internet Society
The values of public service media in the Internet society (Palgrave Macmillan), pp. 129-154
-
Experiencias de co-creación en Medios de Servicio Público Europeos: Visión y Tendencias
adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 21, pp. 71-84
-
Fighting deepfakes: Media and internet giants’ converging and diverging strategies against hi-tech misinformation
Media and Communication, Vol. 9, Núm. 1, pp. 291-300
-
Impact of Artificial Intelligence on Journalism: transformations in the company, products, contents and professional profile
Comunicación y sociedad = Communication & Society, Vol. 34, Núm. 1, pp. 177-193
-
La participación, el punto más débil de la gobernanza de las RTV públicas
Participación ciudadana y medios de comunicación públicos 1: conceptos y teorías (Tirant Humanidades), pp. 199-225
2020
-
Covid-19 and public service media: Impact of the pandemic on public television in Europe
El profesional de la información, Vol. 29, Núm. 5
-
Debates electorales en los VOD de las RTV Públicas de Europa
Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 76, pp. 81-96
-
Impacto del COVID-19 en la televisión en España: contenidos, audiencias, soportes y estrategias de producción
RISTI: Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 35, pp. 572-585
-
Introduction
Information Visualization in The Era of Innovative Journalism
-
Introduction
Information visualization in the era of innovative journalism (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 1-9
-
Journalists’ Empowerment Through Protest in the Newsroom and Beyond: How the Viernes Negros Movement Reshaped the Independence of the Spanish Public Television
Journalism Studies, Vol. 21, Núm. 14, pp. 2042-2057
-
Mobile devices and mobile content: Technologies for participation and new forms of content
Information Visualization in The Era of Innovative Journalism (Taylor and Francis), pp. 35-50