Facultad
Facultade de Ciencias da Educación
Publicacións (31) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
2023 International Consensus on Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care Science With Treatment Recommendations: Summary From the Basic Life Support; Advanced Life Support; Pediatric Life Support; Neonatal Life Support; Education, Implementation, and Teams; and First Aid Task Forces
Resuscitation, Vol. 195
-
A mixed-methods study of the incidental acquisition of foreign language vocabulary and healthcare knowledge through serious game play
Computer Assisted Language Learning, Vol. 37, Núm. 1-2, pp. 27-60
-
A randomized controlled pilot study of a cognitive–behavioral video game intervention for the promotion of active aging
Digital Health, Vol. 10
-
A systematic review of the tensions between the public and private in adolescents’ social networks: New education challenges
E-Learning and Digital Media, Vol. 21, Núm. 2, pp. 141-159
-
Calidad de vida relacionada con la salud y variables asociadas en personas con discapacidad física
Revista iberoamericana de psicología y salud, Vol. 15, Núm. 1, pp. 1-11
-
Classic and modern models of self-regulated learning: integrative and componential analysis
Frontiers in Psychology, Vol. 15
-
Culture and education as factors affecting entrepreneurship in Spain: an analysis of expert opinion
International Journal of Education Economics and Development, Vol. 15, Núm. 1-2, pp. 98-118
-
Del estudio del paisaje a la educación en paisaje: Investigación y formación del profesorado de educación primaria (6-12 años)
Agua y territorio = Water and Landscape, Núm. 23, pp. 193-206
-
Educating and caring for children aged 0-3 years in rural Galicia: The experience of the “Casas Nido”
Education Policy Analysis Archives, Vol. 32
-
El aprendizaje auténtico en el aprendizaje-servicio: aprendizaje teórico y cambio identitario
Revista de educación, Núm. 404, pp. 81-108
-
El movimiento como recurso de aprendizaje en las aulas de educación primaria: un estudio descriptivo
Retos: nuevas tendencias en educación física, deporte y recreación, Núm. 54, pp. 798-806
-
Gender Discrimination in Prison: The Perception of Women Inmates and Prison Professionals
Societies, Vol. 14, Núm. 1
-
Influencia de las tecnologías de la información y la comunicación en la actividad física en educación primaria. Una revisión sistemática
Educar, Vol. 60, Núm. 1, pp. 271-285
-
LED-driven photo-Fenton process for micropollutant removal by nanostructured magnetite anchored in mesoporous silica
Journal of Environmental Management, Vol. 349
-
La construcción del currículum del Grado en Enfermería en España: aproximación histórica desde un enfoque de equidad
Cuaderno de Pedagogía Universitaria, Vol. 21, Núm. 4, pp. 19-27
-
La educación en red. Una perspectiva multidimensional
Pedagogía social: revista interuniversitaria, Núm. 44, pp. 267-268
-
La vivencia del bullying como impulso en la elección de ser maestro
Revista Colombiana de Educación, pp. 396-416
-
Los planes de estudio en Educación Superior:: ¿Es el género una prioridad?
Revista Fuentes, Vol. 26, pp. 95-108
-
Mathematical argumentation of three-year-old children on a classroom experience based on two STEAM domains
Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, Vol. 20, Núm. 2
-
Mentoring and Monitoring of Student Teachers in Their In-School Placements—The Case of the University of Santiago de Compostela
Social Sciences, Vol. 13, Núm. 1