Facultade de Ciencias da Educación
Facultad
José Carlos
Núñez Pérez
Publicacións nas que colabora con José Carlos Núñez Pérez (23)
2022
-
Parental Involvement in Homework During Covid-19 Confinement
Psicothema, Vol. 34, Núm. 3, pp. 421-428
2020
-
Coping Strategies and Self-Efficacy in University Students: A Person-Centered Approach
Frontiers in Psychology, Vol. 11
-
Los deberes escolares. Un tema objeto de polémica
La psicología en el día a día del aula (Servicio de Publicaciones), pp. 30-35
-
The relationship between self-esteem and achievement goals in university students: The mediating and moderating role of defensive pessimism
Sustainability (Switzerland), Vol. 12, Núm. 18
2019
-
Associations between profiles of self-esteem and achievement goals and the protection of self-worth in university students
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 16, Núm. 12
-
Student perception of teacher and parent involvement in homework and student engagement: The mediating role of motivation
Frontiers in Psychology, Vol. 10, Núm. JUN, pp. 1384
2018
-
Bienestar emocional de los estudiantes universitarios: el papel de la orientación a metas y las percepciones de control
Publicaciones: Facultad de Educación y Humanidades del Campus de Melilla, Vol. 48, Núm. 1, pp. 211-224
-
Motivational profiles in high school students: Differences in behavioural and emotional homework engagement and academic achievement
International Journal of Psychology, Vol. 53, Núm. 6, pp. 449-457
-
Niveles de rendimiento académico e implicación en los deberes escolares en estudiantes españoles de Educación Secundaria
European journal of education and psychology, Vol. 11, Núm. 1, pp. 19-31
2017
-
Cambios en la implicación en los deberes escolares a lo largo de la Educación Secundaria Obligatoria
Culture and Education, Cultura y Educación, Vol. 29, Núm. 2, pp. 266-278
-
Homework and academic achievement: Student, teacher and parent involvement
Factors Affecting Academic Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 141-155
-
Rendimiento académico, enfoques de trabajo e implicación en los deberes escolares
Magis: Revista Internacional de Investigación en Educación, Vol. 10, Núm. 20, pp. 123-142
2016
-
Academic goals, student homework engagement, and academic achievement in elementary school
Frontiers in Psychology, Vol. 7, Núm. MAR
-
Percepción de la implicación parental en los deberes escolares y rendimiento académico en estudiantes de Secundaria
Revista española de pedagogía, Vol. 74, Núm. 265, pp. 481-498
-
The relationship between self-esteem and self-worth protection strategies in university students
Personality and Individual Differences, Vol. 88, pp. 236-241
2015
-
Deberes escolares y rendimiento académico en Educación Primaria
Anales de psicología, Vol. 31, Núm. 2, pp. 562-569
-
Implicación familiar, autoconcepto del adolescente y rendimiento académico
EJIHPE: European Journal of Investigation in Health, Psychology and Education, Vol. 5, Núm. 3, pp. 293-311
-
La motivación e implicación en los deberes escolares a lo largo de la escolaridad obligatoria
Revista de psicodidáctica, Vol. 20, Núm. 1, pp. 47-63
-
Multiple Goals and Homework Involvement in Elementary School Students
The Spanish Journal of Psychology, Vol. 18
-
Teachers' goal orientation, instructional practice and student's beliefs
Goal Setting and Personal Development: Teachers' Perspectives, Behavioral Strategies and Impact on Performance (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 61-76