Publikationen (81)

2023

  1. Young audience wanted!: journalism looks to the future

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 56-66

  2. Misinformation on Trial: Media Coverage of a Murder, Public Conversation and Fact-Checking

    Journalism Practice

  3. Algoritmos y comunicación: Revisión sistematizada de la literatura

    Comunicar: Revista científica iberoamericana de comunicación y educación, Núm. 74, pp. 9-21

2022

  1. Journalistic storytelling for complexity

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 29-40

  2. Journalistic Storytelling for Complexity

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 29-40

  3. Emerging journalisms: from intuition to prediction and the constructive approach

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 97-105

  4. Emerging Journalisms: From Intuition to Prediction and the Constructive Approach

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 97-105

  5. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  6. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  7. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  8. Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok

    Journalism, Vol. 23, Núm. 8, pp. 1717-1735

  9. La cobertura mediática sobre el gas radón en los medios digitales en Galicia

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 39, pp. 4-24

  10. Journalists’ Self-Perception of Their Profession in Spain: Analysis of Social and Technological Challenges

    Trípodos, Núm. 52, pp. 111-128

  11. Journalism, politics and citizenship: Keys to a new relationship from Spain

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80, pp. 33

  12. Convergence of linear television and digital platforms: An analysis of YouTube offer and consumption

    European Journal of Communication, Vol. 37, Núm. 4, pp. 426-442

  13. Capítulo 5. Medios nativos digitales de referencia

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 83-94

  14. Capítulo 11. Narrativas interactivas e inmersivas

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 173-183

  15. Blurring Boundaries Between Journalists and TikTokers: Journalistic Role Performance on TikTok

    Media and Communication, Vol. 10, Núm. 1, pp. 146-156

  16. Back to Fukushima: Perceptions and effects of an immersive journalism story

    El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 1, pp. 19

  17. Actualización de las fases del contenido periodístico para dispositivos móviles

    Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 367-387