Publicacións (67) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. Artificial Intelligence in Journalism: Case Study of the Spanish, Portuguese and Brazilian News Media Systems

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 261-274

  2. Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling ed. lit.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  3. Immersed in the news: how VR and 360-degree video have triggered a shift in journalistic storytelling

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 67-77

  4. Immersive Journalism: The Effect of System Immersion on Place Illusion and Co-Presence in 360-Degree Video Reporting

    Systems, Vol. 11, Núm. 1

  5. Los formatos inmersivos con vídeo en 360º

    Manual de nuevos formatos y narrativas para el periodismo y la no ficción (Tirant lo Blanch), pp. 205-228

  6. Periodismo inmersivo con vídeo 360 grados:: valor, narrativa y retos de futuro

    Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 37, pp. 385-400

  7. VIRTUAL, AUGMENTED AND MIXED REALITIES IN JOURNALISM: Theory, Practice, Critique

    Brazilian Journalism Research, Vol. 19, Núm. 2

2022

  1. After the Hype: How Hi-Tech Is Reshaping Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 41-52

  2. After the hype: how hi-tech is reshaping journalism

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 41-52

  3. Narrativas interactivas e inmersivas

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 173-183

  4. Periodismo inmersivo: la búsqueda de la inmersión espacial en el relato digital

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 117-130

  5. Potenciando la innovación narrativa en Radio Televisión Canaria. El uso de la realidad aumentada en la cobertura informativa de la erupción volcánica en La Palma

    Revista Latina de Comunicación Social, Núm. 80

  6. Spatial audio and immersive journalism: production, narrative design, and sense of presence

    El profesional de la información, Vol. 31, Núm. 5

  7. VR and 360-degree video storytelling in political communication: threats and opportunitis

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 119-136

2021

  1. Audiencia social y transformación del discurso televisivo a través de memes: Estudio de caso la Isla de las Tentaciones

    Cultura participativa, fandom y narrativas emergentes en redes sociales (Dykinson), pp. 406-427

  2. El «salto adelante» de las narrativas digitales en la segunda década del siglo XXI

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 141-162

  3. Ethics in 360-Degree Immersive Journalism

    News Media Innovation Reconsidered: Ethics and Values in a Creative Reconstruction of Journalism (wiley), pp. 53-72

  4. Ethics in 360-Degree inmersive journalism

    News media innovation reconsidered: ethics and values in a creative reconstruction of journalism (John Wiley & Sons (USA)), pp. 55-72

  5. Medios nativos digitales y engagement: redefiniendo las formas de participación y de relación usuario-medio

    Transformación digital : desafíos y expectativas para el periodismo: Libro de resúmenes. XXVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (Universidad de Sevilla), pp. 103-105