Publicacións (77) Publicacións de SARA PEREZ SEIJO

2023

  1. Artificial Intelligence in Journalism: Case Study of the Spanish, Portuguese and Brazilian News Media Systems

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 261-274

  2. Artificial intelligence in journalism: Case study of the spanish, portuguese and brazilian news media systems

    Blurring boundaries of journalism in digital media: new actors, models and practices (Springer Nature Switzerland AG), pp. 261-274

  3. Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling ed. lit.

    Routledge/Taylor & Francis Group

  4. Immersed in the news: how VR and 360-degree video have triggered a shift in journalistic storytelling

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 67-77

  5. Immersive Journalism: The Effect of System Immersion on Place Illusion and Co-Presence in 360-Degree Video Reporting

    Systems, Vol. 11, Núm. 1

  6. Inteligencia artificial y periodismo: transformaciones, oportunidades y retos

    Inteligencia artificial, periodismo y democracia (Tirant Humanidades), pp. 73-98

  7. Los formatos inmersivos con vídeo en 360º

    Manual de nuevos formatos y narrativas para el periodismo y la no ficción (Tirant lo Blanch), pp. 205-228

  8. Periodismo inmersivo con vídeo 360 grados:: valor, narrativa y retos de futuro

    Doxa Comunicación: revista interdisciplinar de estudios de comunicación y ciencias sociales, Núm. 37, pp. 385-400

  9. VIRTUAL, AUGMENTED AND MIXED REALITIES IN JOURNALISM: Theory, Practice, Critique

    Brazilian Journalism Research, Vol. 19, Núm. 2

2022

  1. After the Hype: How Hi-Tech Is Reshaping Journalism

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 41-52

  2. After the hype: how hi-tech is reshaping journalism

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 41-52

  3. Narrativas interactivas e inmersivas

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 173-183

  4. Periodismo inmersivo: la búsqueda de la inmersión espacial en el relato digital

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 117-130