Publications (47)

2023

  1. Young audience wanted!: journalism looks to the future

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 56-66

  2. Misinformation on Trial: Media Coverage of a Murder, Public Conversation and Fact-Checking

    Journalism Practice

2022

  1. Transformation of local journalism: media landscapes and proximity to the public in Spain, France and Portugal

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 153-167

  2. Transformation of Local Journalism: Media Landscapes and Proximity to the Public in Spain, France and Portugal

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 153-167

  3. Political journalism in digital native media

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 59-74

  4. Los medios locales e hiperlocales como actores democráticos en la sociedad española

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 151-165

  5. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  6. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  7. Total journalism: Models, techniques and challenges dir.

    Springer Suiza

  8. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  9. Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok

    Journalism, Vol. 23, Núm. 8, pp. 1717-1735

  10. La cobertura mediática sobre el gas radón en los medios digitales en Galicia

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 39, pp. 4-24

  11. From the Capital to the Neighborhood: The Hyperlocal Media Model in the Spanish Context

    Journalism Practice

  12. Capítulo 4. Distribución geográfica de los medios nativos digitales

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 71-81

  13. Blurring Boundaries Between Journalists and TikTokers: Journalistic Role Performance on TikTok

    Media and Communication, Vol. 10, Núm. 1, pp. 146-156

  14. Actualización de las fases del contenido periodístico para dispositivos móviles

    Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 367-387

2021

  1. Cibermedios hiperlocales en España: caracterización y retos de un nuevo modelo mediático de proximidad

    Transformación digital : desafíos y expectativas para el periodismo: Libro de resúmenes. XXVII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Periodística (Universidad de Sevilla), pp. 22-22

  2. Capítulo 7. Periodismo transmedia e innovación. Propuestas narrativas de referencia

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 163-174

  3. Capítulo 1. El mapa de los cibermedios en España

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 3, pp. 25-49

  4. A decade of research on hyperlocal media: An international approach to a new media model

    Online Journal of Communication and Media Technologies, Vol. 11, Núm. 3