Publicacións (58) Publicacións de MARIA CRUZ NEGREIRA REY

2023

  1. An Introduction to the Study of Journalism and Its Boundaries

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-12

  2. Boundaries of Hyperlocal Journalism: Geographical Borders, Roles and Relationships with the Audience in Spain and the Netherlands

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 71-88

  3. Misinformation on Trial: Media Coverage of a Murder, Public Conversation and Fact-Checking

    Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 10, pp. 2218-2240

  4. No People, No News: News Deserts and Areas at Risk in Spain

    Media and Communication, Vol. 11, Núm. 3

  5. Research on digital native media: an emerging topic in the field of digital communication

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 2

  6. Young audience wanted!: journalism looks to the future

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 56-66

2022

  1. Actualización de las fases del contenido periodístico para dispositivos móviles

    Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 367-387

  2. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  3. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  4. Blurring Boundaries Between Journalists and TikTokers: Journalistic Role Performance on TikTok

    Media and Communication, Vol. 10, Núm. 1, pp. 146-156

  5. Distribución geográfica de los medios nativos digitales

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 71-81

  6. From the Capital to the Neighborhood: The Hyperlocal Media Model in the Spanish Context

    Journalism Practice

  7. La cobertura mediática sobre el gas radón en los medios digitales en Galicia

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 39, pp. 4-24

  8. Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok

    Journalism, Vol. 23, Núm. 8, pp. 1717-1735

  9. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  10. Los medios locales e hiperlocales como actores democráticos en la sociedad española

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 151-165

  11. Mind the Gap! Journalism on Social Media and News Consumption Among Young Audiences

    International Journal of Communication, Vol. 16, pp. 3822-3842

  12. Political journalism in digital native media

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 59-74