Publicacións (57) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. An Introduction to the Study of Journalism and Its Boundaries

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-12

  2. Boundaries of Hyperlocal Journalism: Geographical Borders, Roles and Relationships with the Audience in Spain and the Netherlands

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 71-88

  3. Misinformation on Trial: Media Coverage of a Murder, Public Conversation and Fact-Checking

    Journalism Practice, Vol. 17, Núm. 10, pp. 2218-2240

  4. No People, No News: News Deserts and Areas at Risk in Spain

    Media and Communication, Vol. 11, Núm. 3

  5. Research on digital native media: an emerging topic in the field of digital communication

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 2

  6. Young audience wanted!: journalism looks to the future

    Emerging practices in the age of automated digital journalism: models, languages, and storytelling (Routledge/Taylor & Francis Group), pp. 56-66

2022

  1. Actualización de las fases del contenido periodístico para dispositivos móviles

    Revista de comunicación, Vol. 21, Núm. 1, pp. 367-387

  2. An Introduction to ‘Total Journalism’

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9

  3. An introduction to "Total Journalism"

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9

  4. Blurring Boundaries Between Journalists and TikTokers: Journalistic Role Performance on TikTok

    Media and Communication, Vol. 10, Núm. 1, pp. 146-156

  5. Distribución geográfica de los medios nativos digitales

    Espejo de Monografías de Comunicación Social, Núm. 7, pp. 71-81

  6. From the Capital to the Neighborhood: The Hyperlocal Media Model in the Spanish Context

    Journalism Practice

  7. La cobertura mediática sobre el gas radón en los medios digitales en Galicia

    Prisma Social: revista de investigación social, Núm. 39, pp. 4-24

  8. Let’s dance the news! How the news media are adapting to the logic of TikTok

    Journalism, Vol. 23, Núm. 8, pp. 1717-1735

  9. Los medios bajo el prisma de la audiencia española: cuestión de confianza

    Estudios sobre el mensaje periodístico, Núm. 28, pp. 447-459

  10. Los medios locales e hiperlocales como actores democráticos en la sociedad española

    25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 151-165

  11. Mind the Gap! Journalism on Social Media and News Consumption Among Young Audiences

    International Journal of Communication, Vol. 16, pp. 3822-3842

  12. Political journalism in digital native media

    Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 59-74

  13. Total journalism: Models, techniques and challenges dir.

    Springer Suiza