VLCG
Variación, cambio lingüístico e gramaticalización
Publicacións (141) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
"Don't go getting into trouble again!": The emergence and diachrony of the English Go VPing construction
Journal of Historical Pragmatics, Vol. 25, Núm. 1, pp. 33-66
-
English motion and progressive constructions, and the typological drift from bounded to unbounded discourse construal
Language Sciences, Vol. 101
-
They worked their hardest on the construction's history: Superlative Objoid Constructions in Late Modern American English
Corpus Linguistics and Linguistic Theory, Vol. 20, Núm. 1, pp. 91-121
-
Towards a usage-based characterisation of the English Superlative Object Construction
Constructions and Frames
2023
-
Practically impossible: The development of an English approximator
Studia Neophilologica, Vol. 95, Núm. 1, pp. 63-81
-
Assessing task-based language teaching in Higher Education: A pilot interdisciplinary study on students' competence development
Propuestas educativas y docentes desde la innovación y la transferencia de conocimiento a la sociedad (Ediciones Egregius), pp. 516-517
-
El aprendizaje colaborativo mediado por TIC: la percepción de estudiantes de ingeniería química en tiempos de pandemia
Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 34, pp. 120-149
-
IEnglish Language
The Year's Work in English Studies
-
Peeking into the socio-historical background and current use of 'me (no) likey'
English Today, Vol. 39, Núm. 2, pp. 130-140
-
Task-based language teaching to the test: a study on students’ competence development in higher education
Innovación en la enseñanza de lenguas: mejoras docentes para el aprendizaje del siglo XXI (Dykinson), pp. 902-925
-
Tomorrow I’ll go (a) shopping: on the history of the Expeditionary Go construction and its relation to the absentive
Folia Linguistica, Vol. 57, Núm. s44-s1, pp. 1-40
-
Una mirada al desarrollo de competencias en “Economía del turismo y la hostelería” e “Inglés II” a través del enfoque por tareas
Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 392-406
2022
-
"Long", "lust" and "thirst": the development of impersonal verbs of Desire in Early Modern English from the perspective of Construction Grammar
Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain
-
An Analysis of Fragments in Present-Day Written and Spoken English
Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain
-
Constructionalising non-canonical expressions in recent diachrony: a corpus-based study of fragments in English
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
-
Constructions in competition: The development of the impersonal verb "hunger" and the adjectival periphrasis "be hungry" in Early Modern English
Studia Neophilologica, Vol. 94, Núm. 3, pp. 273-296
-
Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente
Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes
-
On evidential parentheticals in contemporary American English
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres
-
Teenagers and social networking. Twitter as a data source for the study of the language of London teenagers and young adults
Global Perspectives on Youth Language Practices (De Gruyter), pp. 85-104
-
The Emergence and Loss of the English Minor Complementizers "till" and "until"
Journal of English Linguistics, Vol. 50, Núm. 4, pp. 354-383