Publicacións (138) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. Practically impossible: The development of an English approximator

    Studia Neophilologica, Vol. 95, Núm. 1, pp. 63-81

  2. Assessing task-based language teaching in Higher Education: A pilot interdisciplinary study on students' competence development

    Propuestas educativas y docentes desde la innovación y la transferencia de conocimiento a la sociedad (Ediciones Egregius), pp. 516-517

  3. El aprendizaje colaborativo mediado por TIC: la percepción de estudiantes de ingeniería química en tiempos de pandemia

    Revista Nebrija de Lingüística aplicada a la enseñanza de Lenguas, Vol. 17, Núm. 34, pp. 120-149

  4. IEnglish Language

    The Year's Work in English Studies

  5. Peeking into the socio-historical background and current use of 'me (no) likey'

    English Today, Vol. 39, Núm. 2, pp. 130-140

  6. Task-based language teaching to the test: a study on students’ competence development in higher education

    Innovación en la enseñanza de lenguas: mejoras docentes para el aprendizaje del siglo XXI (Dykinson), pp. 902-925

  7. Tomorrow I’ll go (a) shopping: on the history of the Expeditionary Go construction and its relation to the absentive

    Folia Linguistica, Vol. 57, Núm. s44-s1, pp. 1-40

  8. Una mirada al desarrollo de competencias en “Economía del turismo y la hostelería” e “Inglés II” a través del enfoque por tareas

    Innovación en la formación docente y en el desarrollo de competencias en el aprendizaje de las ciencias económicas y empresariales (Dykinson), pp. 392-406

2022

  1. An Analysis of Fragments in Present-Day Written and Spoken English

    Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain

  2. Constructionalising non-canonical expressions in recent diachrony: a corpus-based study of fragments in English

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  3. Constructions in competition: The development of the impersonal verb "hunger" and the adjectival periphrasis "be hungry" in Early Modern English

    Studia Neophilologica, Vol. 94, Núm. 3, pp. 273-296

  4. Innovación educativa en el aula de Inglés como lengua extranjera: perspectivas desde la investigación y la práctica docente

    Jornada de Innovación docente de la Universidad de La Rioja 2021: #InnovaDocenteUR: libro de resúmenes

  5. Long, Lust and Thirst: The Development of Impersonal Verbs of Desire in Early Modern English from the Perspective of Construction Grammar

    Moving beyond the pandemic: English and American studies in Spain

  6. On evidential parentheticals in contemporary American English

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  7. Teenagers and social networking. Twitter as a data source for the study of the language of London teenagers and young adults

    Global Perspectives on Youth Language Practices (De Gruyter), pp. 85-104

  8. The Emergence and Loss of the English Minor Complementizers till and until

    Journal of English Linguistics, Vol. 50, Núm. 4, pp. 354-383

  9. The expression of (im)politeness in the language of teenagers: the courtesy marker please, taboo vocatives and swear words as three cases in point

    45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres

  10. The role of picturebooks in the acquisition of pragmatic competence: analysis of Mr Panda

    Habilidades comunicativas y didáctica de la L2 (Dykinson), pp. 145-156

  11. Uso de conectores en la redacción de textos argumentativos: Comparación entre L1 y L2

    Ocnos: revista de estudios sobre lectura, Vol. 21, Núm. 2