A Educación Social en Galiciadesenvolvemento profesional, académico e científico

  1. Caballo villar, María Belén 1
  2. Gradaille Pernas, Rita 1
  3. Varela Crespo, Laura 1
  1. 1 Universidade de Santiago de Compostela
    info

    Universidade de Santiago de Compostela

    Santiago de Compostela, España

    ROR https://ror.org/030eybx10

Revista:
Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación

ISSN: 1138-5863 2659-9589

Ano de publicación: 2023

Título do exemplar: Historias da Educación Social no contexto iberoamericano

Volume: 27

Páxinas: 105-124

Tipo: Artigo

DOI: 10.17979/SRGPHE.2023.27.0.10117 DIALNET GOOGLE SCHOLAR lock_openAcceso aberto editor

Outras publicacións en: Sarmiento: Revista Galego-Portuguesa de Historia da Educación

Resumo

Este artigo realiza un percorrido histórico polo desenvolvemento profesional, académico e científico da Educación Social en Galicia como ámbito universitario especia-lizado. A traxectoria académica da Educación Social na Universidade, cos precedentes na especialidade de “intervención socioeducativa” da Licenciatura en Filosofía e Ciencias da Educación (sección Pedagoxía) da Universidade de Santiago de Compostela, transcorre á par dos esforzos realizados no mundo social, que intentaba profesionalizar as prácticas so-cioeducativas e acadar o recoñecemento de diversos “oficios”. A súa inmersión nas univer-sidades galegas e o desenvolvemento científico da Pedagoxía Social téñenlle outorgado un corpus epistemolóxico que se foi consolidando en diálogo co quefacer profesional. Os fitos da Pedagoxía-Educación Social en Galicia evidencian que o compromiso político, ideolóxico e ético inherente a este campo de coñecemento e práctica profesional continúa resultando imprescindible para enfrontar os retos de futuro, así como o traballo conxunto entre os espazos académicos e profesionais.

Referencias bibliográficas

  • Bocixa, Xosé. (Dir.). “Fitos e feitos da Educación Social en Galicia” [Audiovisual]. CEESG, 2017.
  • Caballo, María Belén e Pose, Héctor Manuel. “Pedagogía Social e investigación aplicada. Aproximación a una década de quehacer universitario en Galicia”. @tic. revista d'innovació educativa, 44-52 (2012), https://ojs.uv.es/index.php/attic/article/view/1944
  • Caride, José Antonio. “Las identidades de la Educación Social”. Cuadernos de Pedagogía, 321 (2003): 48-51.
  • Caride, José Antonio. “El Grado en Educación Social: marco y características generales”. En Jornades d´estudi i debat. El títol de grau en Educació Social. 21-23 de junio. Universitat des Illes Balears, 2006.
  • Caride, José Antonio. “Educación Social”. En Dicionario galego de pedagoxía, dirixido por José Antonio Caride e Felipe Trillo, 255-257. Vigo: Editorial Galaxia, 2010.
  • Caride, José Antonio. “Un retorno ao pasado científico e académico da Educación Social: a especializade de “intervención socio-educativa” na Universidade de Santiago de Compostela (1979-1996)”. Galeduso 12 (2018): 65-71.
  • Colexio de Educadores Sociais de Galicia. “Galicia. El Colegio de Educadores Sociales de Galicia”. RES. Revista de Educación Social, 1, (2002). https://eduso.net/res/revista/1/territorios/galicia-el-colegio-de-educadores-sociales-de-galicia
  • Fernández Barreiro, María José. “Presidencia do CEESG 2007-2011”. Galeduso 12 (2018): 9-12.
  • Fernández de Sanmamed Santos, Alberto. “Presidencia do CEESG 2001-2007”. Galeduso 12 (2018): 5-8.
  • López Martín, Ramón, Conchell, Raquel e Vilar, Mónica (Coords.). Hoy es el mañana de la Educación Social. Barcelona: Octaedro, 2022.
  • Maroñas, Andrea. “Escola Galega de Marxinación e Inadaptación Social”. Galeduso 12 (2018): 62-64.
  • Ortega, José. “Educación Social Especializada, concepto y profesión”. En Ortega, J. (coord.). Educación Social Especializada, 13-41. Barcelona: Ariel, 1999.
  • Parcerisa, Artur e Usurriaga, Jordi. “Revisión de proyectos. Diseñando nuevos retos”. En 7 retos para la educación social, coordinado por Anna Forés e Ana María Novella, 67-82. Barcelona: Gedisa, 2012.
  • Riveiro Olveira, Sofía. “Presidencia do CEESG 2011-2014”. Galeduso 12 (2018): 13-16.
  • Sánchez Valverde, Carlos. “Los Colegios Profesionales de educadores sociales: un instrumento al servicio de nuestra profesión”. RES: Revista de Educación Social, 1 (2002). https://eduso.net/res/revista/1/articulos/los-colegios-profesionales-de-educadores-sociales-un-instrumento-al-servicio-de-nuestra-profesion
  • Serrano Soto, Mónica. “Presidencia do CEESG 2011-2014”. Galeduso 12 (2018): 17-20.
  • Úcar, Xavier. “Conocimiento, acción e investigación en educación social”.
  • Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 80 (2022): 131-153.
  • Vega, Cristina e De Oña, José Manuel (2021). “Construir el nuevo perfil de la profesión de la educación social: una propuestpara revisar su formación y sus competencias iniciales”. Educació Social. Revista d’Intervenció Socioeducativa, 78, (2021): 153-172.
  • Villa, Aurelio, coord., 2005. Libro Blanco del Título de Grado en Pedagogía y Educación Social. Madrid: Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación.