MARIA BELEN
BANDE VILELA
Catedrática de universidade
Publicacións nas que colabora con MARIA BELEN BANDE VILELA (26)
2024
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The influence of individual and contextual factors on proactivity and proficiency: the roles of meaningfulness of work and competitive intensity
Baltic Journal of Management, Vol. 19, Núm. 2, pp. 183-199
2019
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Salesperson coping with work-family conflict: The joint effects of ingratiation and self-promotion
Journal of Business Research, Vol. 95, pp. 143-155
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Servant Leadership, Proactive Work Behavior, and Performance Overall Rating: Testing a Multilevel Model of Moderated Mediation
Journal of Business-to-Business Marketing, Vol. 26, Núm. 2, pp. 177-195
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The Direct and Indirect Effects of Self-Efficacy on Salespeople's Emotional Exhaustion and Work-Family Conflict: A Study Using the Job Demands-Resources Model
Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 36, Núm. 3, pp. 363-376
2017
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Impression Management Tactics and Performance Ratings: A Moderated-Mediation Framework
Journal of Business-to-Business Marketing, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-34
2016
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Exploring the relationship among servant leadership, intrinsic motivation and performance in an industrial sales setting
Journal of Business and Industrial Marketing, Vol. 31, Núm. 2, pp. 219-231
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Supervisory servant leadership and employee’s work role performance: A multilevel mediation model
Leadership and Organization Development Journal, Vol. 37, Núm. 7, pp. 860-881
2015
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Consumer ethnocentrism and consumer animosity: Antecedents and consequences
International Journal of Emerging Markets, Vol. 10, Núm. 1, pp. 73-88
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Emotions and salesperson propensity to leave: The effects of emotional intelligence and resilience
Industrial Marketing Management, Vol. 44, pp. 142-153
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Servant leadership and ethics: A dyadic examination of supervisor behaviors and salesperson perceptions
Journal of Personal Selling and Sales Management, Vol. 35, Núm. 2, pp. 108-124
2011
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Relationships among functional units and new product performance: The moderating effect of technological turbulence1
Turbulence: Theory, Types and Simulation (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 185-209
2010
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Empowerment organizativo, recuperación de los fallos de servicio y calidad de servicio: papel moderador del tamaño del hotel y de la ratio H/E
XXII Congreso Nacional de Marketing: Oviedo, del 22 al 24 septiembre de 2010 (ESIC Editorial), pp. 220
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Relationships among functional units and new product performance: The moderating effect of technological turbulence
Technovation, Vol. 30, Núm. 5-6, pp. 310-321
2009
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Sistema de servicio y resultados de los empleados: efecto moderador del tamaño del hotel.
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009.
2008
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Galicia como marco da competitividade empresarial no contexto da Estratexia de Lisboa
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 17, Núm. 3, pp. 181-200
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Influence of salesperson self-monitoring on the use and effectiveness of impression management tactics.
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
2007
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Gestión de impresiones, rendimiento y justicia percibida por el personal de ventas
Revista española de investigación de marketing, Vol. 11, Núm. 1, pp. 53-74
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Las barreras a la integración interfuncional y su relación con el rendimiento de los nuevos productos en las empresas innovadoras españolas
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 7, Núm. 1, pp. 11-32
2006
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The impact of impression-management tactics on supervisor ratings of organizational citizenship behavior
Journal of Organizational Behavior, Vol. 27, Núm. 3, pp. 281-297
2005
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Antecedentes personales de las tácticas de gestión de impresiones en el ámbito de ventas
XVII Encuentro de profesores universitarios de marketing [Archivo de ordenador]: Madrid, 22-23 de septiembre de 2005. Emark 2005