Facultade de Ciencias da Educación
Fakultät
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Granada (26)
2024
-
Developing and validating an assessment tool to measure climate change knowledge among middle school students: preliminary findings in a Spanish context
International Research in Geographical and Environmental Education
-
Looking for the emotional footprint of climate change in young people: connections with education, information sources and climate action
Environmental Education Research
2023
-
Análisis de webs editoriales en biografías de mujeres para público infantil y juvenil
Revista colombiana de educación, Núm. 89, pp. 389-408
-
Nuevos datos sobre el poblamiento ibérico del Sureste peninsular: los últimos trabajos en el Castillejo de los Baños (Fortuna)
Thauma: Festschrift para Dirce Marzoli (Servicio de Publicaciones), pp. 197-212
-
Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning
International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520
2022
-
SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION
Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education
2021
-
Current trends in Corpus Linguistics and textual variation
Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-13
-
Effectiveness of a collaborative platform for the mastery of competencies in the distance learning modality during covid-19
Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 11
-
El nuevo cementerio nuclear, ¿a quién le afecta? Elaboración de mapas de controversia en la formación inicial del profesorado de ciencias
29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021
2020
-
2007-2017: A decade of key competences in Spain
Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 381-399
-
Trabajar la argumentación a través de un juego de rol: ¿debemos instalar el cementerio nuclear?
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 3, pp. 125-142
-
Water and climate change, two key objectives in the agenda 2030: Assessment of climate literacy levels and social representations in academics from three climate contexts
Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 1
2019
-
Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers
Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661
2018
-
Análisis epistémico y cognitivo de una tarea de visualización en el espacio bidimensional
REDIMAT, Vol. 7, Núm. 3, pp. 251-279
-
Climate crisis and the demand for more empiric research in social sciences: emerging topics and challenges in environmental psychology / Crisis climática y demanda de más investigación empírica en Ciencias Sociales: tópicos emergentes y retos en Psicología Ambiental
Psyecology
-
Desarrollo de la competencia de análisis ontosemiótico de futuros profesores de matemáticas
Revista complutense de educación, Vol. 29, Núm. 4, pp. 1109-1131
-
Influence of academic education vs. common culture on the climate literacy of university students / Formación académica frente a cultura común en la alfabetización climática de estudiantes universitarios
Psyecology, Vol. 9, Núm. 3, pp. 301-340
2017
-
Climate literacy among university students in Mexico and Spain: Influence of scientific and popular culture in the representation of the causes of climate change
International Journal of Global Warming, Vol. 12, Núm. 3-4, pp. 448-467
-
Education on Climate Risks and their Implications for Health
Procedia - Social and Behavioral Sciences, pp. 599-605
-
La representación social del cambio climático en el alumnado universitario español de Ciencias e Ingeniería
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1765-1770