Publikationen in Zusammenarbeit mit Forschern von Universidad de Granada (26)

2023

  1. Análisis de webs editoriales en biografías de mujeres para público infantil y juvenil

    Revista colombiana de educación, Núm. 89, pp. 389-408

  2. Nuevos datos sobre el poblamiento ibérico del Sureste peninsular: los últimos trabajos en el Castillejo de los Baños (Fortuna)

    Thauma: Festschrift para Dirce Marzoli (Servicio de Publicaciones), pp. 197-212

  3. Onto-semiotic Analysis of Diagrammatic Reasoning

    International Journal of Science and Mathematics Education, Vol. 21, Núm. 5, pp. 1495-1520

2022

  1. SPANISH RESEARCH ON MATHEMATICS EDUCATION

    Proceedings of the International Group for the Psychology of Mathematics Education

2021

  1. Current trends in Corpus Linguistics and textual variation

    Research in Corpus Linguistics (RiCL), Vol. 9, Núm. 2, pp. 1-13

  2. Effectiveness of a collaborative platform for the mastery of competencies in the distance learning modality during covid-19

    Sustainability (Switzerland), Vol. 13, Núm. 11

  3. El nuevo cementerio nuclear, ¿a quién le afecta? Elaboración de mapas de controversia en la formación inicial del profesorado de ciencias

    29 Encuentros de Didáctica de las Ciencias Experimentales y 5.as Escuelas de Doctorado: 10, 11 y 12 de febrero 2021

2020

  1. 2007-2017: A decade of key competences in Spain

    Profesorado: Revista de curriculum y formación del profesorado, Vol. 24, Núm. 3, pp. 381-399

  2. Trabajar la argumentación a través de un juego de rol: ¿debemos instalar el cementerio nuclear?

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 3, pp. 125-142

  3. Water and climate change, two key objectives in the agenda 2030: Assessment of climate literacy levels and social representations in academics from three climate contexts

    Water (Switzerland), Vol. 12, Núm. 1

2019

  1. Skill levels on visualization and spatial reasoning in pre-service primary teachers

    Universal Journal of Educational Research, Vol. 7, Núm. 12, pp. 2647-2661

2017

  1. Climate literacy among university students in Mexico and Spain: Influence of scientific and popular culture in the representation of the causes of climate change

    International Journal of Global Warming, Vol. 12, Núm. 3-4, pp. 448-467

  2. Education on Climate Risks and their Implications for Health

    Procedia - Social and Behavioral Sciences, pp. 599-605

  3. La representación social del cambio climático en el alumnado universitario español de Ciencias e Ingeniería

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Núm. 0, pp. 1765-1770