Facultade de Ciencias da Educación
Fakultät
Margarita R.
Pino Juste
Publikationen, an denen er mitarbeitet Margarita R. Pino Juste (24)
2024
-
Content evaluation of mobile device applications for teaching music in elementary education
Multimedia Tools and Applications, Vol. 83, Núm. 16, pp. 49673-49688
-
Main characteristics of preventive postural hygiene training programs in the educational field
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 19, Núm. 2, pp. 631-653
-
Neurociencia y educación: explorando nuevas posibilidades para el aprendizaje
Neuroaulas transformadoras: fundamentos para una neuropedagogía innovadora (Editorial GEU), pp. 29-54
-
Soft Skills y autoestima y su relación con las variables formativas en el alumnado de orquestas universitarias
Revista de investigación en educación, Vol. 22, Núm. 1, pp. 59-70
2023
-
Digital competence in secondary education teachers during the COVID-19-derived pandemic: comparative analysis
Education and Training, Vol. 65, Núm. 2, pp. 181-192
-
The Development of Soft Skills through Music in Educational Contexts: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 13, Núm. 12
2022
-
Can Music Therapy Improve the Quality of Life of Institutionalized Elderly People?
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 2
-
Designing and Evaluation of an Artistic Experience for the Development of Empathic Capacity: “Stepping into Others’ Shoes”
Brain Sciences, Vol. 12, Núm. 11
-
Resistances to Educational Change: Teachers’ Perceptions
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 5
2021
-
Analysis of the management and organization of music teaching in the non-formal environment
Opus, Vol. 27, Núm. 3
-
Análisis de la formación pedagógica del profesorado de los Conservatorios Profesionales de Música y de las Escuelas Municipales de Música
Revista Electrónica Complutense de Investigación en Educación Musical, Vol. 18, pp. 39-48
-
Content analysis of mobile device applications for artistic creation for children between 4 and 12 years of age
Applied Sciences (Switzerland), Vol. 11, Núm. 23
-
Design and Validation of a Questionnaire for University Students’ Generic Competencies (COMGAU)
Frontiers in Education, Vol. 6
-
Drama and Music for Integration and Intercultural Learning in Educational Contexts with Gypsy Culture
International Journal of Learner Diversity and Identities, Vol. 29, Núm. 1, pp. 1-13
-
Impact of the Social and FamilyEnvironment on the Motivation of Students in Professional Music Teaching
International Journal of Pedagogy and Curriculum, Vol. 28, Núm. 1, pp. 131-147
-
La competencia digital en el profesorado de música durante la pandemia derivada de la COVID-19.
Electronic Journal of Music in Education, Núm. 47, pp. 80-97
2010
-
Descripción de los elementos espaciales en residencias de ancianos. Estudio en el noroeste de España.
Revista de investigación en educación, Vol. 7, Núm. 1, pp. 61-71
-
La estética de las edificaciones escolares en Educación Infantil en la Comunidad Autónoma de Galicia
Revista de educación, Núm. 351, pp. 485-511
2008
-
Educar para a saúde a partir da creatividade e dende a pintura
Boletín das ciencias, Año 21, Núm. 66, pp. 125-126
-
Promoción de la salud en la universidad
Tórculo