Departamento de Psicoloxía Social, Básica e Metodoloxía
Departamento
Universidad de Granada
Granada, EspañaPublicacións en colaboración con investigadores/as de Universidad de Granada (27)
2024
-
A standardized approach to measuring gender transparency in languages
Acta Psychologica, Vol. 246
2023
-
Exploring the nature of the gender-congruency effect: implicit gender activation and social bias
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Práctica 11. ¿Estímulos incondicionados o refuerzos y castigos?
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 65-72
-
Práctica 16. Aprendizaje por descubrimiento y Aprendizaje significativo
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 89-92
-
Práctica 27. ¡La mejor estrategia de aprendizaje es la mía!
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 135-138
-
Práctica 4. Pioneras de la Psicología de la Educación
Manual de prácticas de psicología de la educación: educación primaria (Editorial Universidad de Granada), pp. 27-30
2022
-
Cognitive Control Modulates the Expression of Implicit Sequence Learning: Congruency Sequence and Oddball-Dependent Sequence Effects
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 48, Núm. 8, pp. 842-855
-
Gaze Elicits Social and Nonsocial Attentional Orienting: An Interplay of Shared and Unique Conflict Processing Mechanisms
Journal of Experimental Psychology: Human Perception and Performance, Vol. 48, Núm. 8, pp. 824-841
-
Maybe causal, but still cautious: Reply to “Cautious or causal? Key implicit sequence learning paradigms should not be overlooked when assessing the role of DLPFC (Commentary on Prutean et al.)”
Cortex
2021
-
Consumo estatutario y desigualdad económica
Universitas psychologica, Vol. 20, Núm. 1
-
Economic Inequality Increases the Preference for Status Consumption
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
The causal role of DLPFC top-down control on the acquisition and the automatic expression of implicit learning: State of the art
Cortex, Vol. 141, pp. 293-310
2020
-
Asymmetrical effects of control on the expression of implicit sequence learning
Psychological Research, Vol. 84, Núm. 8, pp. 2157-2171
2019
-
Large expert-curated database for benchmarking document similarity detection in biomedical literature search
Database, Vol. 2019, pp. 1-67
2018
-
Attentional influences on memory formation: A tale of a not-so-simple story
Memory and Cognition, Vol. 46, Núm. 4, pp. 544-557
2015
-
Mimicry deficits in autism are not just storm effects
Research in Autism Spectrum Disorders, Vol. 17, pp. 64-69
2014
-
Re-examining the role of context in implicit sequence learning
Consciousness and Cognition, Vol. 27, Núm. 1, pp. 172-193
2013
-
Implementing flexibility in automaticity: Evidence from context-specific implicit sequence learning
Consciousness and Cognition, Vol. 22, Núm. 1, pp. 64-81
-
On the specificity of sequential congruency effects in implicit learning of motor and perceptual sequences
Journal of Experimental Psychology: Learning Memory and Cognition, Vol. 39, Núm. 1, pp. 69-84
2011
-
Dyslexic children show deficits in implicit sequence learning, but not in explicit sequence learning or contextual cueing
Annals of Dyslexia, Vol. 61, Núm. 1, pp. 85-110