MARIA PILAR
JIMENEZ ALEIXANDRE
Investigadora no período 1996-2022
Publicacións (251) Publicacións de MARIA PILAR JIMENEZ ALEIXANDRE
2024
-
Cultural semiotic resources in young children’s science drawings
Cultural Studies of Science Education, Vol. 19, Núm. 2-3, pp. 295-315
2023
-
DISCOURSE PRACTICES IN SCIENCE LEARNING
Handbook of Research on Science Education: Volume III (Taylor and Francis), pp. 413-446
-
Onde abrolla o manancial: a paisaxe na raíz do ensaísmo galego
Real Academia Galega
2022
-
Scaffolding Children’s Production of Representations Along the Three Years of ECE: a Longitudinal Study
Research in Science Education, Vol. 52, Núm. 1, pp. 127-158
-
“Be rational!” Epistemic aims and socio-cognitive tension in argumentation about dietary choices
Frontiers in Psychology, Vol. 13
2021
-
"Sangue e auga": a voz da muller, a furia dos escualos
Boletín da Real Academia Galega, Núm. 382, pp. 97-105
-
Argumentation and inquiry learning
International Handbook of Inquiry and Learning (Taylor and Francis), pp. 221-238
-
Damnatio ad Bestias: Performing Animality and Womanhood in Contemporary Irish and Galician Poetry
Altre Modernita, pp. 84-98
-
Emotional Tension as a Frame for Argumentation and Decision-Making: Vegetarian vs. Omnivorous Diets
Frontiers in Psychology, Vol. 12
-
«A educación do home e da muller»: o ensaio feminista mais importante de Emilia Pardo Bazán
Areal: revista cultural de Sada, Núm. 23, pp. 41-43
2020
-
El impacto ambiental de la alimentación: argumentos de alumnado de Magisterio y Secundaria
Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 1, pp. 127-145
-
Non (sempre) racho poemas
Dorna: expresión poética galega, Núm. 43, pp. 111-112
-
What to Eat Here and Now: Contextualization of Scientific Argumentation from a Place-Based Perspective
International Perspectives on the Contextualization of Science Education (Springer International Publishing), pp. 15-46
-
¿Cómo sabemos lo que sabemos?: Mediante la argumentación y el uso de pruebas, herramientas para aprender y desarrollar el pensamiento crítico
Enseñando ciencia con ciencia (Fundación Lilly), pp. 75-86
2019
-
"Elisa e Marcela" segundo Isabel Coixet: unha lectura feminista
Andaina: revista do Movemento Feminista Galego, Núm. 70, pp. 56-57
-
Interdisciplinarity and Argumentation in Chemistry Education
ARGUMENTATION IN CHEMISTRY EDUCATION: RESEARCH, POLICY AND PRACTICE (ROYAL SOC CHEMISTRY), pp. 32-61
-
Students’ Progression in Monitoring Anomalous Results Obtained in Inquiry-Based Laboratory Tasks
Research in Science Education, Vol. 49, Núm. 1, pp. 243-264
-
¿Cómo llega el agua a las nubes? Construcción de explicaciones sobre cambios de estado en educación infantil
Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16, Núm. 2, pp. 2101
2018
-
A filla do minotauro
, 2018
-
ARGUMENTATION IN BIOLOGY EDUCATION
Teaching Biology in Schools: Global Research, Issues, and Trends (Taylor and Francis), pp. 249-262