Publicacións (175) Publicacións de FRANCISCO MANUEL CAMPOS FREIRE

2023

  1. La credibilidad de los informativos de la televisión pública en España

    Comunicar: Revista Científica de Comunicación y Educación, Núm. 76, pp. 73-84

  2. Monetization of digital newspapers: Experimentation with brand extension and buying influence

    El profesional de la información, Vol. 32, Núm. 1

  3. Public value tests and citizen participation in public service media’s decision-making: Story of a missed opportunity

    Public Service Media's Contribution to Society (Nordicom, University of Gothenburg), pp. 221-242

2022

  1. Participación ciudadana y valor público: En búsqueda de la legitimidad del servicio audiovisual público

    Gestión de medios públicos en el entorno digital: Nuevos valores, estrategias multiplataforma e internet de servicio público (Tirant Humanidades), pp. 13-34

  2. Social Implications of Paywalls in a Polarized Society: Representations, Inequalities, and Effects of Citizens’ Political Knowledge

    Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 169-179

  3. Social implications of paywalls in a polarized society: representations, inequalities, and effects of citizens' political knowledge

    Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 169-179

2021

  1. Chapter 8. The gobernance of public service media for the Internet Society

    The values of public service media in the Internet society (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 129-154

  2. Chapter I. Introduction: The values of public service media in the Internet Society

    The values of public service media in the Internet society (Palgrave Macmillan Suiza), pp. 3-20

  3. El desfase de la regulación audiovisual y electoral en la era de Internet

    Debates electorales en televisión y redes sociales en España (Comunicación Social), pp. 27-47

  4. La participación, el punto más débil de la gobernanza de las RTV públicas

    Participación ciudadana y medios de comunicación públicos 1: conceptos y teorías (Tirant Humanidades), pp. 199-225

  5. Medios de comunicación públicos y participación

    adComunica: revista científica de estrategias, tendencias e innovación en comunicación, Núm. 21, pp. 21-24

  6. O carácter e rectitude do perfil de Maneiro

    Arturo Maneiro, periodista: visto por sus colegas (Asociación de Periodistas de Galicia), pp. 15-17

  7. Public service media as a political issue: How does the european parliament approach PSM and communication rights?

    Journal of Information Policy, Vol. 10, pp. 439-473

  8. The values of public service media in the Internet society ed. lit.

    Palgrave Macmillan Suiza