Publikationen (58) Publikationen von LUCIA REY ARES

2024

  1. CHATGPT en la enseñanza e investigación de la economía

    Estudios sobre inteligencia artificial y economía digital (Aranzadi), pp. 145-166

  2. ChatGPT at the forefront of academic debate

    Nuevas tendencias interdisciplinares en educación y conocimiento (Tirant Humanidades), pp. 471-479

  3. ChatGPT in education: an analysis of students' perceptions

    Conocimiento compartido y educación (Dykinson), pp. 522-535

  4. Comunidades locales de energía: Marco normativo y de financiación

    Estudios sobre inteligencia artificial y economía digital (Aranzadi), pp. 269-293

  5. Consumer financial vulnerability: Review, synthesis, and future research agenda

    Journal of Economic Surveys, Vol. 38, Núm. 4, pp. 1045-1084

  6. Does financial knowledge decline with age? An analysis of small enterprise managers in Spain

    New Practices for Entrepreneurship Innovation (IGI Global), pp. 191-217

  7. Job expectations and financial fragility: evidence from pre-COVID Spain

    Empirical Economics, Vol. 66, Núm. 4, pp. 1709-1733

  8. Life insurance consumption across generations: The roles of financial knowledge, planning horizon, and self-control

    International Journal of Finance and Economics, Vol. 29, Núm. 4, pp. 4742-4762

  9. Self-control and debt decisions relationship: evidence for different credit options

    Current Psychology, Vol. 43, Núm. 1, pp. 340-357

  10. The role of financial literacy in consumer financial fraud exposure (via email) and victimisation: evidence from Spain

    International Journal of Bank Marketing, Vol. 42, Núm. 6, pp. 1388-1413

2023

  1. A Comprehensive Approach to Measuring Financial Vulnerability and Literacy: Unveiling Connections

    SAGE Open, Vol. 13, Núm. 4

  2. Alumnas e alumnos ante a irrupción de ChatGPT

    Epistemoloxías feministas en acción: VIII Xornada Universitaria Galega en Xénero

  3. Conocimiento, uso y percepciones del alumnado sobre ChatGPT

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  4. Conocimiento, uso y percepciones del profesorado sobre ChatGPT

    Proceedings 2nd international congress: education and knowledge

  5. Financial Vulnerability in Spain: Analysis from a Gender Perspective

    Géneros, Vol. 12, Núm. 2, pp. 163-200

  6. Financial capability and households’ financial vulnerability: evidence for the Spanish case

    Managerial Finance, Vol. 49, Núm. 4, pp. 679-702

  7. La alfabetización financiera y las características sociodemográficas del emprendedor: un análisis de las pequeñas empresas españolas

    GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 17, Núm. 1, pp. 49-69

  8. Las características empresariales como determinantes de la alfabetización financiera de las personas empresarias

    GCG: revista de globalización, competitividad y gobernabilidad, Vol. 17, Núm. 3, pp. 73-88

  9. Los shocks de salud y la vulnerabilidad financiera de la población española a examen

    European Journal of Applied Business and Management, Vol. 9, Núm. 4

  10. Perfil dos fogares financieiramente fráxiles: análise comparada de Galicia e España

    Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 32, Núm. 1, pp. 127-162