Edunartex
Educación, Natureza, Arte e Excursionismo
Publicacións (215) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2024
-
As escolas na natureza: a historia do seu presente en Galicia
A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 83-100
-
Las ruinas industriales en el paisaje: el caso de la fábrica Massó
Ruinas y descampados: Contra-historia del paisaje, 1 (Abada), pp. 33-44
-
Los exergames como recurso educativo en educación infantil: Propuestas de utilidad para la práctica tras una síntesis de la investigación
La educación física en la escuela: recursos, experiencias y prácticas innovadoras en educación infantil y primaria (Dykinson), pp. 145-158
-
Service-learning to improve training, knowledge transfer, and awareness in forest fire management
Fire Ecology, Vol. 20, Núm. 1
2023
-
44.Recortables de muñecas. Jugar a las mariquitas
Patrimonio histórico educativo en femenino: objetos y sensibilidades (Trea), pp. 175-177
-
ART EDUCATION AND CREATIVITY. THE “CREATIVE WORKSHOPS” FOR CHILDREN OF ESCOLA IMAXINADA
Cadernos CEDES, Vol. 43, Núm. 119, pp. 63-74
-
La pedagogía caminante: pensar la excursión
Experiencias y prácticas innovadoras en la formación de profesionales de la educación (Dykinson), pp. 183-202
-
Plantando cara ao lume: formación, transferencia e concienciación sobre incendios forestais
Arredor do rural: comunidade de saberes e innovación socio-educativa (Toxosoutos), pp. 153-166
2022
-
Acquisition of knowledge and skills on cardiopulmonary resuscitation and use of the automated external defibrillator after a training process by Galician schoolteachers
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 4, pp. 931-941
-
Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?
Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9
-
Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3
-
Disruptive behaviours in Physical Education classes: A descriptive research in compulsory education
Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 3, pp. 504-517
-
Educación infantil. Características de la etapa, normativa legal e importancia del movimiento
Educación Física infantil: Aplicación práctica desde la evidencia científica (Ediciones Morata), pp. 17-41
-
Exploring, Creating, and Transforming: Parameters for the Observation of Creative Processes in Visual Arts Education
International Journal of Education and the Arts, Vol. 23, Núm. 14
-
Gamification in Higher Education : Analysis of Your Strengths and Weaknesses
Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in Education, pp. 63-84
-
Gamification in Physical Education: A Systematic Review
Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8
-
Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown
Frontiers in Psychology, Vol. 13
-
Influence of the Type of Physician on Survival from Emergency-Medical-Service-Witnessed Cardiac Arrest: An Observational Study
Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10
-
La ingeniería abandonada como recurso de docencia práctica en laformación de educadores
Pedagogías alternativas y educación en los márgenes a lo largo del siglo XX: XXI Coloquio de Historia de la Educación SEDHE
-
Origin, evolution and influence on the game of water polo rules
Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 51, pp. 65-76