Publicacións (201) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2023

  1. La pedagogía caminante: pensar la excursión

    Experiencias y prácticas innovadoras en la formación de profesionales de la educación (Dykinson), pp. 183-202

  2. Plantando cara ao lume: formación, transferencia e concienciación sobre incendios forestais

    Arredor do rural: comunidade de saberes e innovación socio-educativa (Toxosoutos), pp. 153-166

2022

  1. Acquisition of knowledge and skills on cardiopulmonary resuscitation and use of the automated external defibrillator after a training process by Galician schoolteachers

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 4, pp. 931-941

  2. Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9

  3. Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3

  4. Disruptive behaviours in Physical Education classes: A descriptive research in compulsory education

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 3, pp. 504-517

  5. Educación infantil. Características de la etapa, normativa legal e importancia del movimiento

    Educación Física infantil: Aplicación práctica desde la evidencia científica (Ediciones Morata), pp. 17-41

  6. Gamification in Higher Education : Analysis of Your Strengths and Weaknesses

    Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in Education, pp. 63-84

  7. Gamification in Physical Education: A Systematic Review

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8

  8. Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  9. Influence of the Type of Physician on Survival from Emergency-Medical-Service-Witnessed Cardiac Arrest: An Observational Study

    Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10

  10. La ingeniería abandonada como recurso de docencia práctica en laformación de educadores

    Pedagogías alternativas y educación en los márgenes a lo largo del siglo XX: XXI Coloquio de Historia de la Educación SEDHE

  11. Origin, evolution and influence on the game of water polo rules

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 51, pp. 65-76

  12. Prophylactic amiodarone administration on ROSC after a successful first defibrillation

    Resuscitation

  13. Proyectar escenarios de acción: hacia una creatividad compartida

    Proyectos interdisciplinares de educación artística y literaria (Graó), pp. 103-116

  14. Shooting performance in high level women's water polo according to the final ranking

    Journal of Physical Education and Sport, Vol. 22, Núm. 6, pp. 1487-1492

  15. Sociedad Española de Historia de la Educación —SEDHE—

    Connecting History of Education: Redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 491-501

  16. Sociedad Española de Historia de la Educación, SEDHE

    Connecting history of education: redes globales de comunicación y colaboración científicas (Tirant lo Blanch), pp. 491-501

  17. Textbooks and Learning Materials in Physical Education in the International Context: Literature Review

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 12

  18. The Effects of an Intervention Based on the Flipped Classroom on the Learning of Basic Life Support in Schoolchildren Aged 10–13 Years: A Quasi-Experimental Study

    Children, Vol. 9, Núm. 9