Publicacións (215) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2024

  1. As escolas na natureza: a historia do seu presente en Galicia

    A educación en Galicia en perspectiva: alicerces para o porvir (Universidad de Santiago de Compostela), pp. 83-100

  2. Las ruinas industriales en el paisaje: el caso de la fábrica Massó

    Ruinas y descampados: Contra-historia del paisaje, 1 (Abada), pp. 33-44

  3. Los exergames como recurso educativo en educación infantil: Propuestas de utilidad para la práctica tras una síntesis de la investigación

    La educación física en la escuela: recursos, experiencias y prácticas innovadoras en educación infantil y primaria (Dykinson), pp. 145-158

  4. Service-learning to improve training, knowledge transfer, and awareness in forest fire management

    Fire Ecology, Vol. 20, Núm. 1

2023

  1. 44.Recortables de muñecas. Jugar a las mariquitas

    Patrimonio histórico educativo en femenino: objetos y sensibilidades (Trea), pp. 175-177

  2. ART EDUCATION AND CREATIVITY. THE “CREATIVE WORKSHOPS” FOR CHILDREN OF ESCOLA IMAXINADA

    Cadernos CEDES, Vol. 43, Núm. 119, pp. 63-74

  3. La pedagogía caminante: pensar la excursión

    Experiencias y prácticas innovadoras en la formación de profesionales de la educación (Dykinson), pp. 183-202

  4. Plantando cara ao lume: formación, transferencia e concienciación sobre incendios forestais

    Arredor do rural: comunidade de saberes e innovación socio-educativa (Toxosoutos), pp. 153-166

2022

  1. Acquisition of knowledge and skills on cardiopulmonary resuscitation and use of the automated external defibrillator after a training process by Galician schoolteachers

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 4, pp. 931-941

  2. Can Gamification Influence the Academic Performance of Students?

    Sustainability (Switzerland), Vol. 14, Núm. 9

  3. Disruptive Behaviors in Physical Education: A Matched Study of Social Skills and Sport Practice in a Region of Spain

    International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol. 19, Núm. 3

  4. Disruptive behaviours in Physical Education classes: A descriptive research in compulsory education

    Journal of Human Sport and Exercise: JHSE, Vol. 17, Núm. 3, pp. 504-517

  5. Educación infantil. Características de la etapa, normativa legal e importancia del movimiento

    Educación Física infantil: Aplicación práctica desde la evidencia científica (Ediciones Morata), pp. 17-41

  6. Exploring, Creating, and Transforming: Parameters for the Observation of Creative Processes in Visual Arts Education

    International Journal of Education and the Arts, Vol. 23, Núm. 14

  7. Gamification in Higher Education : Analysis of Your Strengths and Weaknesses

    Handbook of Research on the Influence and Effectiveness of Gamification in Education, pp. 63-84

  8. Gamification in Physical Education: A Systematic Review

    Education Sciences, Vol. 12, Núm. 8

  9. Implications for balance in 11- and 12-year-old children in northern Spain during SARS-CoV-2 lockdown

    Frontiers in Psychology, Vol. 13

  10. Influence of the Type of Physician on Survival from Emergency-Medical-Service-Witnessed Cardiac Arrest: An Observational Study

    Healthcare (Switzerland), Vol. 10, Núm. 10

  11. La ingeniería abandonada como recurso de docencia práctica en laformación de educadores

    Pedagogías alternativas y educación en los márgenes a lo largo del siglo XX: XXI Coloquio de Historia de la Educación SEDHE

  12. Origin, evolution and influence on the game of water polo rules

    Cultura, ciencia y deporte, Vol. 17, Núm. 51, pp. 65-76