UNDERISK
Unidade de investigación das conductas de risco e os trastornos no desenvolvemento
Publikationen (303) Publikationen, an denen Forscher/innen teilgenommen haben
2024
-
Emotion Recognition Deficits in Children and Adolescents with Psychopathic Traits: A Systematic Review
Clinical Child and Family Psychology Review, Vol. 27, Núm. 1, pp. 165-219
-
In Search of Conceptual Clarity About the Structure of Psychopathic Traits in Children: A Network-Based Proposal
Child Psychiatry and Human Development
-
The Impact of Major Earthquakes on Students’ Emotional Distress and Internalizing Symptoms, Externalizing Behaviors, and Coping During the Implementation of keepin’ it REAL-Mexico
Prevention Science, Vol. 25, Núm. 2, pp. 256-266
-
The Prognostic Usefulness of Multiple Specifiers for Subtyping Conduct Problems in Early Childhood
Journal of the American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, Vol. 63, Núm. 4, pp. 443-453
-
Who does it better?: The acquisition of Spanish grammatical gender by L1 English and L1 Russian adults
Revista española de lingüística aplicada, Vol. 37, Núm. 1, pp. 143-171
2023
-
A Pilot Study of an Evidence-Based Prevention Intervention (keepin' it REAL) for Early Adolescents in Kenyan Schools
Journal of studies on alcohol and drugs, Vol. 84, Núm. 1, pp. 45-50
-
A review on grammatical gender acquisition in monolingual Spanish-speaking children
Onomázein: Revista de lingüística, filología y traducción de la Pontificia Universidad Católica de Chile, Núm. 59, pp. 47-62
-
ARASAC: una propuesta de investigación en centros públicos de educación secundaria.
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Adverse childhood experiences and residential care environment: The mediating role of trauma-related symptoms and psychological maladjustment in adolescents
Child Abuse and Neglect, Vol. 146
-
Auto-habla dirigida a metas académicas y elección vocacional en estudiantes de educación secundaria.
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Autorregulación del aprendizaje en estudiantes con y sin necesidades específicas de apoyo educativo.
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
Bidirectional Associations Between Bullying Victimization and Likeability Among Indian Adolescents
International Journal of Bullying Prevention
-
Communicative and linguistic factors influencing language development at 30 months of age in preterm and full-term children: a longitudinal study using the CDI
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
Desconexión moral y delincuencia en población penitenciaria adulta: una revisión metaanalítica
Anuario de psicología jurídica, Núm. 33, pp. 91-99
-
Discapacidade Intelectual (DI)
USC
- Discapacidade motora
-
Does the ending matter? Revisiting the acquisition of L2 Spanish grammatical gender by gendered and ungendered L1 adults
En torno al lenguaje: nuevas aportaciones al estudio lingüístico (Prensas de la Universidad de Zaragoza), pp. 251-268
-
Effect of biomedical complications on very and extremely preterm children's language
Frontiers in Psychology, Vol. 14
-
El apoyo social percibido en la adolescencia tardía durante la pandemia Covid-19
XI Congreso Internacional de Psicología y Educación
-
El papel del apoyo social percibido y el aprendizaje autorregulado en el ajuste de los adolescentes
Bienestar psicológico en la escuela y la familia: Una visión postpandemia (Editorial Síntesis), pp. 171-182