Capítulos de libro (81) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2020

  1. A Systematic Review on E-learning Environments for Promoting Critical Thinking in Higher Education

    Handbook of Research in Educational Communications and Technology: Learning Design: Fifth Edition (Springer International Publishing), pp. 345-362

  2. A modo de presentación

    Tiempos, educación y ocio en una sociedad de redes (Octaedro), pp. 9-14

  3. A viaxe do Mestre Mateo polo Camiño de Santiago : "De como o Santo dos Croques se fai peregrino", de Pepe Carballude

    Camiño e peregrinacións na LIX: (Compostela no horizonte) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 249-259

  4. Analysing the presence of traditional galician music in primary school textbooks

    Music education and didactic materials (IARTEM), pp. 151-160

  5. Análisis de los aspectos que preocupan a los adolescentes en el uso de las redes sociales

    Gestión y formación audiovisual para crear contenidos en las redes sociales (McGraw-Hill Interamericana de España), pp. 763-776

  6. Análisis exploratorio de indicadores competenciales para infantil en una Escape Room virtual en familia

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 1738-1741

  7. Arte e camiño

    Camiño e peregrinacións na LIX: (Compostela no horizonte) (Edicións Xerais de Galicia), pp. 479-489

  8. Building bridges between maths and arts

    Mathematics in Early Childhood, pp. 135-147

  9. Caso 1. El uso de las tecnologías y materiales didácticos en un centro escolar semiurbano: el caso del CEIP A Ramallosa

    Escuela Digital: Los materiales didácticos en la Red (Graó), pp. 111-122

  10. Catalan Teenagers’ Identity, Literacy and Language Practices on YouTube

    Technology and the Psychology of Second Language Learners and Users (Palgrave Macmillan Reino Unido), pp. 251-278

  11. Competences analysis in initial training of secondary education counsellors and european standards

    International perspectives on research in educational and career guidance: Promoting equity through guidance (Springer Suiza), pp. 141-152

  12. Conflictive memory and heritage education in the initial training of primary teachers

    Handbook of Research on Citizenship and Heritage Education (IGI Global), pp. 471-499

  13. Constelacional, Portátil y Componible: el proceso creativo de Juan Fernando de Laiglesia : de la teoría a la praxis — y viceversa

    De ‘a Peste’ a ‘o Estrangeiro,’ ou as Artes em 2020: Atas do XI Congresso Internacional CSO, Criadores Sobre outras Obras : Sociedade Nacional de Belas Artes Lisboa, 3 a 8 de abril de 2020 (Faculdade de Belas-Artes), pp. 1266-1274

  14. Contribuciones de un programa de voluntariado en la empleabilidad de la juventud gallega

    Investigación en el ámbito escolar: nuevas realidades en un acercamiento multidimensional a las variables psicológicas y educativas. (Dykinson), pp. 565-576

  15. Coordination and subordination in Middle English scientific prose: Textual variation in focus

    Of ye Olde Englisch Langage and Textes: New Perspectives on Old and Middle English Language and Literature (Verlag Peter Lang AG), pp. 187-211

  16. Coordination and subordination in Middle English scientific prose: textual variation in focus

    Of ye Olde Englisch Langage and Textes: new perspectives on Old and Middle English language and literature (Peter Lang Alemania), pp. 187-211

  17. Costs derived from the consumption of health resources and loss of productivity in non-professional caregivers

    Caregiving: Perspectives, Experiences and Challenges (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 67-103

  18. DLBA2: una experiencia internacional para promover hábitos de vida saludable con T.I.C. En educación primaria

    La tecnología como eje del cambio metodológico (UMA Editorial), pp. 554-557

  19. Depression and its correlates in non-professional female caregivers caring for dependent persons

    Caregiving: Perspectives, Experiences and Challenges (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 23-65

  20. Derechos humanos, sostenibilidad y educación social

    Intervención educativa en contextos sociales: fundamentos e investigación, estrategias y educación social en el ciclo vital (Universidad del Norte), pp. 23-42