Publicacións nas que colabora con MARIA PILAR JIMENEZ ALEIXANDRE (251)

2024

  1. Cultural semiotic resources in young children’s science drawings

    Cultural Studies of Science Education, Vol. 19, Núm. 2-3, pp. 295-315

2023

  1. DISCOURSE PRACTICES IN SCIENCE LEARNING

    Handbook of Research on Science Education: Volume III (Taylor and Francis), pp. 413-446

  2. Onde abrolla o manancial: a paisaxe na raíz do ensaísmo galego

    Real Academia Galega

2020

  1. El impacto ambiental de la alimentación: argumentos de alumnado de Magisterio y Secundaria

    Enseñanza de las ciencias: revista de investigación y experiencias didácticas, Vol. 38, Núm. 1, pp. 127-145

  2. Non (sempre) racho poemas

    Dorna: expresión poética galega, Núm. 43, pp. 111-112

  3. What to Eat Here and Now: Contextualization of Scientific Argumentation from a Place-Based Perspective

    International Perspectives on the Contextualization of Science Education (Springer International Publishing), pp. 15-46

  4. ¿Cómo sabemos lo que sabemos?: Mediante la argumentación y el uso de pruebas, herramientas para aprender y desarrollar el pensamiento crítico

    Enseñando ciencia con ciencia (Fundación Lilly), pp. 75-86

2019

  1. "Elisa e Marcela" segundo Isabel Coixet: unha lectura feminista

    Andaina: revista do Movemento Feminista Galego, Núm. 70, pp. 56-57

  2. Interdisciplinarity and Argumentation in Chemistry Education

    ARGUMENTATION IN CHEMISTRY EDUCATION: RESEARCH, POLICY AND PRACTICE (ROYAL SOC CHEMISTRY), pp. 32-61

  3. Students’ Progression in Monitoring Anomalous Results Obtained in Inquiry-Based Laboratory Tasks

    Research in Science Education, Vol. 49, Núm. 1, pp. 243-264

  4. ¿Cómo llega el agua a las nubes? Construcción de explicaciones sobre cambios de estado en educación infantil

    Revista Eureka sobre enseñanza y divulgación de las ciencias, Vol. 16, Núm. 2, pp. 2101

2018

  1. A filla do minotauro

    , 2018

  2. ARGUMENTATION IN BIOLOGY EDUCATION

    Teaching Biology in Schools: Global Research, Issues, and Trends (Taylor and Francis), pp. 249-262