Facultad
Facultade de Ciencias da Comunicación
Capítulos de libro (63) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a
2022
-
18. Medios de comunicación públicos e sector audiovisual
Os tempos son chegados: un balance da Galicia autonómica: 1981-2021 (Parlamento de Galicia), pp. 325-338
-
Achieving a Representative Democracy in Europe: The Politicization of the European PublicSphere
Contemporary Politics, Communication, and the Impact on Democracy (IGI Global), pp. 19-36
-
After the Hype: How Hi-Tech Is Reshaping Journalism
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 41-52
-
After the hype: how hi-tech is reshaping journalism
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 41-52
-
An Introduction to ‘Total Journalism’
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 1-9
-
An introduction to "Total Journalism"
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 1-9
-
Audiences First: Professional Profiles, Tools and Strategies of Digital Newsrooms to Connect with the Public
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 211-226
-
Audiences first: professional profiles, tools and strategies of digital newsrooms to connect with the public
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 211-226
-
Big Data and Disinformation: Algorithm Mapping for Fact Checking and Artificial Intelligence
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 123-135
-
Big Data and disinformation: algorithm mapping for fact checking and artificial intelligence
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 123-135
-
Cloudclass: ideación, creatividad y lenguajes audiovirtuales aplicados a la docencia presencial y a distancia
CloudClass: comunicación virtual para la innovación docente (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 19-35
-
Co-creation and Curation of Contents: An Indissoluble Relationship?
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 227-238
-
Co-creation and curation of contents: an indissoluble relationship?
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 227-238
-
Digital political communication: hybrid intelligence, algorithms, automation and disinformation in the Fourth Wave
Digital political communication strategies: multidisciplinary reflections (Palgrave Macmillan), pp. 3-23
-
El cambio de hábitos de consumo y el fenómeno OTT en los PSM europeos
Periodismo, comunicación y servicio público (Tirant Humanidades), pp. 189-208
-
El camino de la verdad en el periodismo local. Una aproximación desde la teoría de redes y del actor-red
El problema de la verdad: Retos y riesgos en la comunicación (Comunicación Social Ediciones y Publicaciones), pp. 99-119
-
El dilema y la incertidumbre
25 años de ciberdemocracia en España: estrategias y actores emergentes. Nuevas formas de comunicación, nativos digitales y actores periféricos (Thomson Reuters Aranzadi), pp. 13-27
-
El humor como medio de proliferación de estereotipos racistas a través de las variables: sarcasmo, sexualidad e ignorancia. Un análisis del contenido producido por @jessidmurill0 y El Soldado Micolta
Visibilización de las líneas de comunicación más actuales (Gedisa), pp. 305-320
-
Emerging Journalisms: From Intuition to Prediction and the Constructive Approach
Studies in Big Data (Springer Science and Business Media Deutschland GmbH), pp. 97-105
-
Emerging journalisms: from intuition to prediction and the constructive approach
Total journalism: Models, techniques and challenges (Springer Suiza), pp. 97-105