JOSE ANTONIO
VARELA GONZALEZ
Forscher in der Zeit 1977-2023
Publikationen, an denen er mitarbeitet JOSE ANTONIO VARELA GONZALEZ (21)
2019
-
Salesperson coping with work-family conflict: The joint effects of ingratiation and self-promotion
Journal of Business Research, Vol. 95, pp. 143-155
-
Servant Leadership, Proactive Work Behavior, and Performance Overall Rating: Testing a Multilevel Model of Moderated Mediation
Journal of Business-to-Business Marketing, Vol. 26, Núm. 2, pp. 177-195
-
The Direct and Indirect Effects of Self-Efficacy on Salespeople's Emotional Exhaustion and Work-Family Conflict: A Study Using the Job Demands-Resources Model
Canadian Journal of Administrative Sciences, Vol. 36, Núm. 3, pp. 363-376
2017
-
Impression Management Tactics and Performance Ratings: A Moderated-Mediation Framework
Journal of Business-to-Business Marketing, Vol. 24, Núm. 1, pp. 19-34
2015
-
Emotions and salesperson propensity to leave: The effects of emotional intelligence and resilience
Industrial Marketing Management, Vol. 44, pp. 142-153
-
Servant leadership and ethics: A dyadic examination of supervisor behaviors and salesperson perceptions
Journal of Personal Selling and Sales Management, Vol. 35, Núm. 2, pp. 108-124
2011
-
Relationships among functional units and new product performance: The moderating effect of technological turbulence1
Turbulence: Theory, Types and Simulation (Nova Science Publishers, Inc.), pp. 185-209
2010
-
Relationships among functional units and new product performance: The moderating effect of technological turbulence
Technovation, Vol. 30, Núm. 5-6, pp. 310-321
2009
-
Sistema de servicio y resultados de los empleados: efecto moderador del tamaño del hotel.
XXI Congreso Nacional de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad del País Vasco-Euskal Herriko Unibersitatea, 16-18 de septiembre de 2009.
2008
-
Influence of salesperson self-monitoring on the use and effectiveness of impression management tactics.
XX Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing [Recurso electrónico]: Universidad de Las Palmas de Gran Canaria, 17-18-19 de septiembre de 2008
2007
-
Gestión de impresiones, rendimiento y justicia percibida por el personal de ventas
Revista española de investigación de marketing, Vol. 11, Núm. 1, pp. 53-74
-
Las barreras a la integración interfuncional y su relación con el rendimiento de los nuevos productos en las empresas innovadoras españolas
Management Letters / Cuadernos de Gestión, Vol. 7, Núm. 1, pp. 11-32
2006
-
The impact of impression-management tactics on supervisor ratings of organizational citizenship behavior
Journal of Organizational Behavior, Vol. 27, Núm. 3, pp. 281-297
2005
-
Antecedentes personales de las tácticas de gestión de impresiones en el ámbito de ventas
XVII Encuentro de profesores universitarios de marketing [Archivo de ordenador]: Madrid, 22-23 de septiembre de 2005. Emark 2005
-
Comunicación externa de los equipos y rendimiento de los programas de desarrollo de nuevos productos
XVII Encuentro de profesores universitarios de marketing [Archivo de ordenador]: Madrid, 22-23 de septiembre de 2005. Emark 2005
-
Cross-Functional Conflict, Conflict Handling Behaviours and New Product Performance in Spanish Firms
Creativity and Innovation Management, Vol. 14, Núm. 4, pp. 355-365
2002
-
Antecedentes de los comportamientos de ciudadanía organizativa en el ámbito de ventas
Novos desafios na Gestão, Innovação ou renovação?: XII Jornadas Luso-Espanholas de gestão científica
2001
-
Animosidad hacia la compra de productos extranjeros: Análisis empírico en la República Federal Yugoslava
XIII Encuentro de Profesores Universitarios de Marketing
1999
-
Características da empresa e rendemento exportador
Revista galega de economía: Publicación Interdisciplinar da Facultade de Ciencias Económicas e Empresariais, Vol. 8, Núm. 2, pp. 171-194
1988
-
Politicas de marca. Prácticas empresariales en el sector alimentario y atractivo del nombre para los consumidores
Revista de Estudios Agrosociales, Núm. 146, pp. 113-135