Publicacións (19) Publicacións nas que participase algún/ha investigador/a

2012

  1. Academic effects of the Prestige oil spill disaster

    The Spanish Journal of Psychology, Vol. 15, Núm. 3, pp. 1055-1068

  2. Adaptación española de la Escala de Aceptación Percibida (PAS) en estudiantes universitarios

    Psicothema, Vol. 24, Núm. 3, pp. 483-488

  3. Análisis de las propiedades psicométricas del Cuestionario de Formas de Afrontamiento de Acontecimientos Estresantes (C.E.A.), aplicado a padres de niños con discapacidad visual

    Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 1, pp. 83-88

  4. Attention and visuospatial abilities: A neuropsychologicalapproach in field-dependent and field-independent school children

    Studia Psychologica, Vol. 54, Núm. 2, pp. 83-94

  5. Cognitive style and learning strategies as factors which affect academic achievement of Brazilian University students

    Psicologia: Reflexao e Critica, Vol. 25, Núm. 1, pp. 105-113

  6. Comparison of relaxation training with a cognitive-behavioural intervention for indicated prevention of depression in university students: A randomized controlled trial

    Journal of Psychiatric Research, Vol. 46, Núm. 11, pp. 1456-1463

  7. Differences between girls and boys in emerging language skills: Evidence from 10 language communities

    British Journal of Developmental Psychology, Vol. 30, Núm. 2, pp. 326-343

  8. Dispersión ant e tareas atencionales: Relaciones con la edad y la educación

    Revista Mexicana de Psicologia, Vol. 29, Núm. 2, pp. 116-124

  9. El Perfil Cognitivo de los Niños con Trastorno de Asperger y Autismo de Alto Funcionamiento

    Revista iberoamericana de diagnóstico y evaluación psicológica, Vol. 2, Núm. 34, pp. 103-116

  10. Escuela inclusiva: conocimientos y creencias del alumno del Grado de Maestro en Educación Infantil

    Innovación educativa, Núm. 22, pp. 39-55

  11. Extra-curricular involvement, academic adjustment and achievement in higher education: a study of protuguese students

    Anales de psicología, Vol. 28, Núm. 3, pp. 860-865

  12. Memoria e inteligencia: interdependencia en función de los procesos y contenidos de las tareas

    Universitas psychologica, Vol. 11, Núm. 2, pp. 455-467

  13. O TDAH na educación primaria

    Eduga: revista galega do ensino, Núm. 64

  14. Prevalence and correlates of cognitive impairment in adults with subjective memory complaints in primary care centres

    Dementia and Geriatric Cognitive Disorders, Vol. 33, Núm. 4, pp. 226-232

  15. Prevalencia de los factores de riesgo perinatales en los Trastornos Generalizados del Desarrollo

    Universitas psychologica, Vol. 11, Núm. 3, pp. 875-883

  16. Relación entre el consumo de tabaco y alcohol durante la gestación y los TGD

    Informes Psicológicos, Vol. 12, Núm. 2, pp. 29-40

  17. The systems approach in developmental psychology: Fundamental concepts and principles

    Psicologia: Teoria e Pesquisa, Vol. 28, Núm. 4, pp. 457-465

  18. Tip-of-the-tongue in aging: Influence of vocabulary, working memory and processing speed

    Aging Clinical and Experimental Research, Vol. 24, Núm. 6, pp. 647-656

  19. [Study on the professional procedures, experiences and needs of parents when they are told their child has a disability or developmental disorder. Breaking the news].

    Revista de neurologia, Vol. 54 Suppl 1